کد خبر: ۱۰۲۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱ 15 January 2022

حضور جنابعالی و هیأت محترم همراه به خطه نیلگون خلیج فارس خط مقدم اقتصادی ، امنیتی و ژئوپلتیکی که یکی از مهترین قطعات پازل امنیت فراگیر جمهوری اسلامی به شمار می رود خوشامد می گویم . سابقه تاریخی مبارزه این مرز و بوم با امریکا ، طاغوتیان و اشغالگران سرداران رشیدی همچون رئیسی و دارا که در مبارزه مستقیم با امریکا به فیض شهادت نایل امدندو مجاهدان کم نظیری همچون شهیدان مدافع حرم سالاری و تختی نژاد گواهی این مدعاست که مردم این دیار دین خود را در حفظ و حراست از کیان جمهوری اسلامی ادا کرده و می کنند.

در سالروز درگذشت امیرکبیر پای به استان هرمزگان گذاشتید ، بزرگمردی که یک تنه جلوی فساد و ویژه خواری درباریان قاجاری ایستاد و در دوره کوتاه مدت صدارتش باعث پیشرفت و ترقی ایران شد.

آقای رئیس جمهور برخی از مدیران تا گردن در فساد فرو رفته اند و در لایحه های مدیریتی نفوذ کرده اند ؟

یکی از دلائل اصلی استقبال مردم بویژه مردم نجیب هرمزگان به برنامه های جنابعالی برنامه مبارزه با فساد ، تبعیض ، رانت خواری و خشکاندن گلوگاههای فساد در قوه مجریه بود . آیا انتصاب مدیران ارشدی که از بانیان وضع موجود از سوی بعضی از وزرای کابینه نظیر یزدان سیف که دارای کارنامه ای بسیار پر انتقادی از دولت قبل است به سمت رئیس کمیته تامین محصولات استراتژیک زارعی ستاد کارآمدسازی نظام پرداخت یارانه ای بخش کشاورزی صادر گردید آیا اینگونه مدیران که هیچ اعتقادی به برنامه های راهبردی جنابعالی ندارند می توانند متناسب با وعده های انتخاباتی جنابعالی حرکت کنند؟

در این مسیر مردم نگران کمبودها نیستند بلکه از تبعیض ها وجود مدیران آلوده به فساد مالی و سیاسی در رنجند. امروز مردم هرمزگان سوال می کنند که چه سهمی از سرمایه گذاری عظیم ملی در عرصه اقتصادی در این استان دارند و چه میزان از اشتغال این استان از ظرفیت های بومی و ماندگار بهره گرفته می شود ؟

امروز مردم هرمزگان انتظار دارند تا از محل درآمدهای کلان اقتصادی در این استان، بیمارستان شهید محمدی به عنوان پیشانی درمانی این استان ارتقا و بهبود یابد تا مردم گرفتار معضلات درمانی مجبور به مهاجرت به استان های همجوار نشوند.

آیا پس از ۴3 سال از عمر پربرکت جمهوری اسلامی، نباید از نیروی انسانی کارآمد، متعهد و متخصص استان در چارچوب توسعه منابع انسانی به طور منطقی و عادلانه در مناصب مدیریتی در سطح ملی ، منطقه ای و استانی استفاده شود؟

جناب رئیس محترم جمهور: این پرسش بی پاسخ روحمان را می آزارد. در حالی که بزرگ ترین مجتمع بندری و گمرکی در این استان قرار دارد و به رغم سهم قابل توجه آن در افزایش سطح درآمد ملی از طریق صادرات، واردات و ترانزیت کالا، میزان اختصاص این درآمدها به استان ناچیز و اندک است؟ که تنها یک قلم آن می توان به سهم بنادر منطقه ویژه شهید رجایی 5/1 در هزار اشاره کرد که این مبلغ به طور کامل به سازمان بنادر کشور واریز می شود که تنها نیم درصد باید سهم توسعه شهر بندرعباس شود. اما این مبلغ به کجا می رود؟ یا معادل ۱۲ در هزار ارزش گذاری کالاهای وارداتی که حقوق ورودی آنها از طریق گمرک وصول می شود و در اختیار وزارت کشور قرار می گیرد که براساس مقررات تبصره ۲۰ ماده ۳۹ قانون ارزش افزوده به دهیاری ها و شهرداری های کل استان داده شود. چرا به هرمزگان نمی رسد؟ چرا صنایع غرب شهر بندرعباس در توسعه همه جانبه و پایدار این شهر مشارکت فعال ندارند؟

آیا در استان های دیگر نیز نسبت درآمدهای آن استان با تخصیص بودجه در جهت توسعه آن استان به همین منوال است؟ به یقین که این گونه نیست. صنایع و تولید ناخالص ملی در آن استان ها بخش مهمی از فرآیند توسعه شهری و منطقه ای را برعهده دارند که بوی مشمئزکننده تبعیض و بی عدالتی آن آزاردهنده است.

بطوریکه هرمزگان نجیب با رتبه بالای درآمدی در میان استان هاست متاسفانه دارای بالاترین ضریب فلاکت در میان استان های کشور است

دولت ها می آیند و می روند ولی همچنان این زخم کهنه عدم اختصاص اعتبارات لازم در جهت شتاب توسعه متناسب با درآمدهای سرشار این استان، خاطر مردم این دیار را می آزارد.

آقای رئیس جمهور اجازه ندهید شکاف بین شما و نیروهای مومن ، انقلابی و متعهد به اندازه ای زیاد شود که دیگر فریادشان به گوشتان نرسد ؟ و بانیان وضع موجود همچنان میدان دار و یکه تازی کنند تا دشمنان در هجمه های ناتوی فرهنگی بواسطه این ویژه خواران و پادوهای داخلی خود بر طبل یاس ، ناامیدی و تفرقه بکوبند

فرصت چهارساله خدمتگزاری به مردم به سرعت می گذرد و در چشم برهم زدنی به هفت ماه از خدمتگزاریتان در دولت رسیدید.

امروز دشمن دریافته است که بهترین راه غلبه بر ایران اسلامی جنگ نرم و ناتوی فرهنگی است راهبرد دشمن در این جنگ ریختن بذر تردید ، دو دلی ، یاس و ناامیدی در دل جوانان همانند اوائل جنگ تحمیلی که جوانان آن زمان گوششان به حسینیه جماران بود نه دشمن و راهبرد دیگر دشمن برهم زدن اتحاد و انسجام ملی و کاهش اعتماد عمومی است ولی دشمن باید بداند امت اسلامی بویژه جوانان امروز نیز همانند دوران جنگ سخت حتی بیشتر گوششان به ندای رهبر فرزانه در حسینیه امام خمینی (ره) است نه بلندگوهای دشمن ، امت ایران اسلامی گوششان به سمت ایشان است که اخیرا در جمع مردم قم ، مردم را به ((حفظ وحدت و انسجام ملی)) فرا خواندند و در تذکری فرمودند : ( در طول 43 سال هرجا پیشرفت و حرکت کرده ایم محصول روحیه و مجاهدت افراد مومن و انقلابی بوده و هرجا کار زمین مانده پای فرصت طلبی و فساد ، اشرافی گر ی و نگاه های غیر انقلابی در میان است).

آقای رئیس جمهور امروز در آستانه هفت ماهگی عمر دولت خدمتگزار و مردمی جنابعالی وقت عمل به وعده های انتخاباتی است . که به فرموده مقام معظم رهبری در تذکر اخیرشان به مسئولین (( اگر به هر دلیلی اجرای وعده ممکن نشد صریح و صادقانه به مردم توضیح دهند )) ولی متاسفانه مدیران جدیدالانتصاب جنابعالی در هرمزگان  با شفافیت و کار رسانه ای و خبرنگاران دلسوز استان میانه خوبی ندارند ؟ که این موضوع موجب می شود رسانه های داخلی و خارجی بویژه رسانه های معاند و پادوهای داخلی دشمن هر روز تبلیغات جدیدی در جهت راهبرد جنگ نرم دشمن راه اندازی کنند! برای افزایش اعتماد عمومی که بزرگترین سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی است به فرموده مقام معظم رهبری: (( بایستی مسئولین از ظرفیتهای مردمی برای نظارت عمومی بر مسائلی نظیر فساد و  ویژه خواری استفاده کنند.))

مشکل عمده مردم هرمزگان عدم مدیریت صحیح در حوزه های مختلف است . تورم بسیار زیاد در استان خصوصا بندرعباس  ، کمبود خدمات بهداشتی و درمانی و نبودن در خدمات آموزشی که آموش و پرورش استان را به جولانگاه سهم خواهی نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی تبدیل شده است و سایر تنگناه ها نشان از عدم مدیریت صحیح در استان است استانی که پیشانی اقتصادی کشور است . در بندرعباس محلات فرسوده ای وجود دارد که ساکنان آن از خدمات شهری بی بهره اند.

این ها سزاوار هرمزگان نیست...

مردم نجیب هرمزگان قرن هاست که حافظ مرزهای آبی و کیان ایران اسلامی هستند سزاوار نیست از نجابت ، تواضع و صبوری آن ها سوءاستفاده شود و در چنین محرومیت و تبعیضی روزگار بگذرانند.

هرمزگان دیار آفتاب و ایمان و دریادلی است، دریادلانش ولایت مدارند و تا پای جان بر سر آرمان های انقلاب اسلامی، شهدا، امام شهدا و مقام عظمای ولایت ایستاده اند و با افتخار آغوش خود را به سوی همه هموطنان خود در جای جای ایران اسلامی گشوده اند و اکنون هرمزگان به لحاظ تنوع قومیتی به ایرانی کوچک مبدل شده است که نمونه ای بارز از همدلی، همراهی و همگرایی مردمان این مرز و بوم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار