اختتامیه جشنواره تامین مالی کریمانه قم برگزار و با رای داوران به ۳ نفر اول تسهیلات ویژه توسط صندوق پژوهش و فناوری کریمه اعطا شد.
کد خبر: ۱۰۲۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵ 10 January 2022

به گزارش تابناک قم، نیما روحانی مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه در اختتامیه جشنواره تأمین ملی استارتاپی کریمانه با حضور فعالان زیست‌بوم فناوری که امروز در دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد؛ گفت: صندوق‌های پژوهش و فناوری براساس مصوبه دولت تاسیس شدند که صندوق کریمه قم جز اولین صندوق‌ها بود. این صندوق در سال ۹۳ تاسیس و خدمات خود را از سال ۹۴ آغاز کرده است.

روحانی افزود: صندوق‌های پژوهش فناوری معمولا با عنوان صندوق‌های خصولتی شناخته می‌شوند و صندوق کریمه هم ۴۵ درصد دولتی است که سهامداران آن پارک علم و فناوری، دانشگاه قم و دانشگاه علوم پزشکی هستند. سهامدران خصوصی صندوق هم عمدتا شرکت‌های دانش بنیان هستند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه با بیان اینکه ما درحوزه ارائه تسهیلات، سرمایه‌گذاری، عاملیت مالی و ارائه ضمانت‌نامه فعالیت داریم، اضافه کرد: اتفاق خوبی که در سال‌های اخیر با رویکرد مناسب هیئت دولت افتاده است؛ ضمانت‌نامه صندوق‌های پژوهش و فناوری  هم مشابه ضمانت‌نامه‌های بانکی برای دریافت تسهیلات اعتبار پیدا کرده‌اند.

وی درباره تسهیلات اعطا شده به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: اتفاق خوب دیگر افزایش منابع صندوق در حدود ۴ تا ۶ برابر در سال ۱۴۰۰ بود که حدودا طی یک‌سال و نیم گذشته ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و حدود ۵ میلیارد تومان به شرکت‌های خلاق فناور و نوآور پرداخت کرده‌ایم که امتیاز صندوق‌های پژوهش و فناوری در تخصیص منابع دولتی از جمله منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و منابع صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری است.

وی در مورد جشنواره برگزار شده بیان داشت: حدود ۴۰ طرح به این جشنواره ارسال شد که مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی دارای بهترین طرح‌ها بود و از بین ۱۳ طرح برگزیده، حدود ۶ طرح را به خود اختصاص داد.

روحاحی بیان داشت: از بین شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق و نوآور تا سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ شرکت تسهیلات و حدود ۴۰ شرکت از ضمانت‌نامه دریافت کرده‌اند. صندوق کریمه در ۵ سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است و با تلاش اعضا صندوق در رتبه پنجم کشوری می باشد.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام حسن خیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم بیان داشت: سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی به سمت فناوری و پژوهش است و با توجه به اینکه ۸۰ درصد بیکاران از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها هستند، معلوم می‌شود دانشگاه‌ها وظیفه خود را درست انجام نداده‌اند. اساسی‌ترین موضوعی که در دستور کار دانشگاه آزاد است؛ تقویت کار، علم، فناوری و رونق کسب‌و‌کار است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی قم در شیوه تدریس، پذیرش دانشجو و آمایش سرزمینی فعالیت خود را بطور جدی پیگیر می‌کند تا به بهترین نحو نیازهای دانشجو و دانشگاه را مهیا کند. در این بخش موضوعات مهمی با هدف گردآوری رویدادهای فناورانه در عرصه‌های مختلف در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته و قرار است در اردیبهشت ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

در این اختتامیه با رای داوران از ۳ طرح برگزیده تقدیر به عمل آمد و برای آن ها تسهیلات ویژه‌ای درنظر گرفته شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار