تابناک- عصر امروز جلسه شورای شهر بندرعباس با تنش بین چند تن از اعضا روبرو شد که تذکرات رئیس شورا نیز کارساز واقع نشد و اعضا برای اینکه این تنش ها در روبروی دیگر مدیران شهرداری رخ ندهد اولا با موکول شدن جلسه دفاعیه شهردار بندرعباس به روز شنبه و ثانیا تک دستوری شدن جلسه دفاعیه موافقت کردند
کد خبر: ۱۰۱۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ 21 December 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس، عصر امروز شورای اسلامی شهر بندرعباس یک نشست پر تنش را تجربه کرد و در آن موافقین و مخالفین شهردار بندرعباس جلسه را رو به تنش بردند.
تنش بین اعضا از آنجا شروع شد که سید رضا موسوی عضو شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه نمی‌خواهد از نطق خود استفاده کند و انتقاد از غیبت مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در نشست شورا و اشاره به برخی از اعضا مخصوصا با مورد خطاب قرار دادن عیسی عباسی تنش را آغاز کرد و عیسی عباسی نیز خواهان پاسخگویی به وی شد که در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حیدری نیز وارد بحث شد؛ تذکرات رئیس شورا کارساز واقع نشد و نهایتا ریاست شورا حجت الاسلام والمسلمین حیدری را تهدید به اخراج از جلسه کرد.
در ادامه و بعد از این تنش ها شورای شهر وارد دستور کار اول یعنی طرح سوال از شهردار بندرعباس شد.
فاطمه جراره در ابتدای امر سوال از شهردار را حق قانونی اعضای شورا دانست و بر لزوم پاسخگویی شهردار بندرعباس تاکید کرد.
وی در ادامه بر لزوم حفظ وحدت و انسجام اعضای شورای شهر تاکید کرد و گفت: اگر از همین ابتدای امر با تنش روبرو باشیم و اتحاد وجود نداشته باشد در ادامه کار و ۴ سال پیش رو با مشکل روبرو خواهیم بود.
رئیس شورای شهر اشاره ای به مسائل مطرح شده در رابطه با عملکرد شورا در سوال از شهردار بندرعباس نیز داشت و بیان سهم خواهی اعضای شورا را تهمتی ناروا دانست و گفت این موضوع پیگیری خواهد شد.
جراره عنوان کرد: طرح سوال از شهردار بندرعباس در تاریخ ۲۴ آذرماه به شهردار ابلاغ شد و بنا بود روز یکشنبه شهردار در جلسه شورا حضور پیدا کنند اما بنا به درخواست ایشان جلسه به روز سه شنبه موکول شد و قبل روز سه شنبه هم با ارسال نامه ای بیان کردند که باید در مجمع کلانشهرهای کشور حضور پیدا کنند و درخواست داشتند جلسه به روز سه شنبه ۷ آبان موکول شود که از لحاظ قانونی امکان آن وجود ندارد چرا که آخرین روز از مهلت قانونی ۱۰ روزه ی پاسخ شهردار بندرعباس به سوالات شورا شنبه است.
یعقوب دبیری نژاد دیگر عضو شورا با مخالفت رئیس و منشی شورا سخنانی را در پاسخ به جراره بیان کرد و گفت: طبق ماده ۸۳ آیین نامه شورای شهر همه اعضا حق سوال از شهردار را دارند اما طبق همان قانون به شهردار حداکثر ۱۰ روز مهلت برای پاسخگویی داده است اما شاید اینکه بیاییم رای گیری کنیم تا روز پاسخگویی شهردار را تغییر دهیم یا اجازه پاسخگویی از وی را سلب کنیم خود دارای ایراد قانونی است چرا که شهردار یکی از کسانی است که مانند اعضای شورای شهر می تواند درخواست جلسه فوق العاده داشته باشد.
وی ادامه داد: شهردار بندرعباس طی۲ نامه ۲۷ آذر ماه و ۲۸ آذرماه به شورا اعلام کرده است که روز سه شنبه نمی تواند در جلسه شورای شهر حضور پیدا کند چرا که باید به جلسه مهم مجمع کلانشهر ها که بنا است بودجه کلانشهرها در آن بررسی و تصمیم گیری شود شرکت کنند.
فاطمه جراره نیز در پاسخ به دبیری نژاد گفت بر اساس ماده ۸۳ آیین نامه شهردار موظف به پاسخگویی در شورا است و حضور در جلسات است و این جلسه با هماهنگی خود شهردار برگزار شده است؛ بودجه نیز به دلیل اینکه کمکی از سوی دولت به شهرداری ها انجام نمی شود زیر نظر شورا بررسی می شود.
در ادامه احمدی کناری نژاد هم مطالبی در انتقاد به غیبت نوبانی مطرح کرد و موضوع موکول شدن جلسه ارائه پاسخ های شهردار بندرعباس به سوالات اعضای شورا به روز شنبه به رای گذاشته شد.
بنابراین اعضای شورای شهر با ۱۰ رای موافق و یک رای مخالف که سید رضا موسوی بود با موکول شدن جلسه پاسخ شهردار بندرعباس به روز شنبه چهارم آبان ماه موافقت کردند.
در پایان نیز حجت الاسلام والمسلمین احمد عامری با اشاره به تنش های ایجاد شده در جلسه شورا بین اعضا خواستار یک دستورکار شدن جلسه روز شنبه شد که این امر هم به رای گذاشته شده و با ۶ رای موافق به تصویب رسید.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار