مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی:
مدیرکل میراث فرهنگیٰ، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: گردشگری یکی از پیشران‌های توسعه اقتصادی است و به همین منظور «سند جامع گردشگری» استان تدوین می شود.
کد خبر: ۱۰۱۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ 14 December 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،علی مستوفیان اظهار داشت: توسعه گردشگری نیاز به نگاه علمی و برنامه محور دارد و بدون این نگاه ممکن نیست در این صنعت فرا بخشی بتوان قدم های رو به جلو برداشت.

 

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در سفر سال ۹۱ به خراسان شمالی گفت: سند جامع گردشگری استان با استفاده از ظرفیت های علمی اساتید این بخش و با تاکید برروی گردشگری مذهبی و اکوتوریسم در دست اقدام است.

 

سند جامع گردشگری خراسان شمالی تدوین می‌شود

 

مستوفیان با بیان این که ۲۸۰ کیلومتر مسیر تردد استان های شمالی به مشهد مقدس از خراسان شمالی می گذرد خاطرنشان کرد: باید با ایجاد ظرفیت های مختلف از ۲۰ میلیون مسافر عبوری استان استفاده کنیم هر چند هم اکنون این استان مقصد گردشگری نیست اما باید نقش آن را به عنوان مفصل گردشگری دو قسمت شمال و خراسان رضوی به هم مرتبط می کند پررنگ کرد.

 

وی افزود: نقش گردشگری باید در طرح ها و اسناد بالا دستی مانند سند آمایش سرزمین نیز پررنگ تر شود.  

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی افزود: هم اکنون دستورالعمل و اساسنامه توسعه گردشگری با اولویت جذب سرمایه گذار، استفاده از ظرفیت بومی های داخل و خارج و جذب خیران گردشگری نیز تدوین و از سوی دیگر شناسایی ظرفیت های مختلف استان مانند اراضی مستعد برای اجرای طرحهای گردشگری و شناسایی این استان به دیگر استان ها و کشورهای همسایه نیز آغاز شده است.

 

وی بر تعامل با رسانه ها در زمینه گردشگری و توسعه آن نیز تاکید کرد و افزود: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از مباحث فرابخشی هستند و باید در توسعه و استفاده از این ظرفیت همه دستگاه ها و بخش ها تعامل و همکاری داشته باشند تا به آن چه در خور استان است برسیم به ویژه این که هم اکنون این صنعت تخصصی شده و گردشگری، کشاورزی، سلامت و مانند آن مورد توجه فعلان این حوزه است.

 

مستوفیان با بیان این که وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز بر تعامل با رسانه ها تاکید کرده، اظهار داشت: در حوزه حفاظت از میراث فرهنگی با توجه به محدودیت هایی که یگان حفاظت دارد استفاده از از رسانه ها و ظرفیت های اجتماعی و برون بخشی مورد تاکید وزیر میراث فرهنگی نیز است./ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار