استاندار هرمزگان در دیدار از بزرگترین رویداد اقتصادی کشور در غرب هرمزگان
تابناک-استاندار هرمزگان با بازدید از منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان از بندر و پروژه های در دست اجرای این منطقه،آن را یک پکیج کامل صنعتی و اقتصادی نامید.
کد خبر: ۱۰۰۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲ 06 November 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،امروز جمعه و در هفتمین سفر شهرستانی،مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی و شماری از مدیران دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی،امام جمعه و فرماندار پارسیان و جمعی از مدیران استانی شهرستانی از منطقه ویژه اقتصادی پارسیان بازدید کرد.

استاندار هرمزگان در این سفر از توانمندی‌ها،قابلیت‌ها،پروژه های در دست اجرای منطقه ویژه اقتصادی،میزان پیشرفت آنها و همچنین از بندر پارسیان،نخستین و بزرگترین بندر تخصصی صنعتی،معدنی و تجاری کشور بازدید کرد.

مهندس دوستی با بیان اینکه بندر پارسیان، بندری مهم و استراتژیک و یکی از مناطق مهم ویژه اقتصادی است که نه تنها برای هرمزگان بلکه در سطح ملی دارای اهمیت است بیان داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز ما در یک جنگ اقتصادی هستیم و در این جنگ اقتصادی همه کسانی که در حوزه فعالیت‌های اقتصادی تلاش می‌کنند رزمندگان خط مقدم این جبهه می باشند. 

وی تصریح کرد: شرایط و فضا را ما باید فراهم کنیم. بخش خصوصی نباید دل نگران بخشی از شرایط پر پیچ و خم مشکلات اقتصادی و گرفتن مجوزها باشد. 

مهندس دوستی با اشاره به اینکه ایجاد زنجیره های پایین دستی صنایع منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در راستای افزایش اشتغال‌زایی مورد توجه قرار گیرد بیان داشت:روند صدور مجوزها با راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در هرمزگان تسریع خواهد شد.

استاندار هرمزگان با اشاره به طرح کلان و مهم منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان گفت: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با داشتن ظرفیت های بی نظیر یک پیج کامل صنعتی-اقتصادی است.در این منطقه صنایع بسیار متنوع از جمله پتروشیمی، فولاد و آلومینیوم ایجاد خواهد شد که باید ایجاد زنجیره های پایین دستی این صنایع در راستای افزایش اشتغال‌زایی مورد توجه قرار گیرد.

وی اشتغال‌ نیروهای بومی را از مهم‌ترین سیاست های دارای اولویت در استان هرمزگان اعلام کرد و گفت: اشتغال نیروهای بومی برای ما بسیار مهم است و کمیته‌ای برای نظارت بر جذب نیرو در صنایع استان، تشکیل خواهد شد.

استاندار هرمزگان با اشاره به طرح‌های ایجاد نواحی سرمایه‌گذاری و پنجره واحد سرمایه‌گذاری در راستای تسریع در روند جذب سرمایه‌گذاری در هرمزگان، خاطرنشان کرد: صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در قالب پنجره واحد سرمایه‌گذاری، تسریع خواهد شد و ما با تمام وجود از سرمایه گذاران حمایت میکنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان نیز در این بازدید اظهار داشت:در زمانی که من فعالیم را در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان آغاز کردم .حتی یک پیمانکار هم در اینجا وجود نداشت و همه چیز تا مرز تعطیلی به پیش رفته بود ولی امروز بیست شرکت مختلف در اینجا مشغول به کار هستند.مجوزات زیادی در حوزه های مختلف در این منطقه گرفته شده ،مجوز بندر،آب شیرین کن و برق که سبب تسهیل در امورات سرمایه‌گذاران گشته ،همچنین در حوزه بندری و صادرات و واردات هم اقدامات بی نظیری انجام شده است.

وی تاکید کرد: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان از حالت رکورد خارج شده و تا پایان سال شاهد رونق و پیشرفت بیشتری در این منطقه خواهیم بود .

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در پایان اظهار داشت:زمانی که بحث منافع ملی و پاسداشت نظام در میان باشد مرزهای صنعت، اقتصاد و فرهنگ مرزهای قابل تعریفی نیست لذا از همگان انتظار داریم در این جنگ اقتصادی یاریگر ما باشند و از استاندار جوان و انقلابی تقاضا داریم با رفع موانع سرمایه گذاران،زمینه ساز ورود سرمایه گذاران به این منطقه و استقرار صنایع شوند.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار