مسئول میز تجاری ترکیه در اتاق بازرگانی تبریز

تولید فولکس و بنز با ظرفیت 250 هزار خودرو در آذربایجان‌شرقی

به گزارش تابناک تبریز ، علی حسنی مسئول میز تجاری ترکیه در اتاق بازرگانی تبریز در جلسه هم‌اندیشی انجمن ماشین‌سازان آذربایجان‌شرقی گفت: واحد خودروسازی فولکس و بنز در آذربایجان‌شرقی با ظرفیت 250 هزار خودرو در استان پیشنهاد شده و در زمینه فولاد آلیاژی و نیز توسعه مس سونگون نیز پیشنهاداتی از سوی سرمایه‌گذاران داریم.
کد خبر: ۹۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳ 24 September 2015

وی با بیان اینکه سودهای بانکی برای فعالیت صنعتگران مناسب نیست، اظهار اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای با بانک صنعت و معدن و استاندار آذربایجان‌شرقی امضا شده و خط تفاهم جدیدی با سود حدود 21 درصد برای حمایت از صنایع استان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: واحد خودروسازی فولکس و بنز در آذربایجان‌شرقی با ظرفیت 250 هزار خودرو در استان پیشنهاد شده و در زمینه فولاد آلیاژی و نیز توسعه مس سونگون پیشنهاداتی از سوی سرمایه‌گذاران داریم.

مسئول میز تجاری ترکیه در اتاق بازرگانی تبریز یادآور شد: کمبود نقدینگی یکی از مشکلات فرا روی صنعتگران است و برای چک‌های برگشتی صنعتگران با دادگستری هماهنگی‌هایی صورت گرفته و درخواست‌هایی از دادگستری برای حمایت بیشتر از واحدهای صنعتی داشته‌ایم تا زمینه حمایتی بیشتری فراهم شود.

وی با بیان اینکه برای ماشین‌سازان کار انفرادی سخت است، اظهار داشت: در تقسیم پروژه‌ها در سطح وزارتخانه صنعت معدن و تجارت سهم آذربایجان‌شرقی کافی نیست و طرح‌های مختلف و پروژه‌های بزرگی هستند که عمدتا به شرکت‌های واقع در پایتخت ارجاع می‌شوند و ما نیز نیازمند تشکیل کنسرسیومی از استان هستیم تا سهمی در این پروژه‌های بزرگ داشته باشند.

وی افزود: اگر پروژه‌های بزرگ را داشته باشیم نیازمند اعتبارات و تسهیلات بانکی نیز نخواهیم بود و چرخش مالی لازم تامین می‌شود.

حسنی با انتقاد از خصوصی‌سازی‌های صورت گرفته در برخی صنایع ماشین‌سازی کشور گفت: برخی تخلفات توسط مدیران این واحدها صورت گرفته که نباید تاوان این اشتباهات متوجه تمام صنعتگران و فعالان ماشین‌سازان شود و علاوه بر این امر در زمینه‌های تامین اجتماعی و بانکی نیز باید حمایت‌هایی صورت گیرد.

وی فاصله سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته در آذربایجان‌شرقی و برخی استان‌های دیگر را نگران‌کننده دانست و افزود: مبالغ سرمایه‌گذاری شده در برخی استانهای دیگر فاصله زیادی با آذربایجان‌شرقی دارد و شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی اقدام نمی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار