رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی:

راه‌اندازی ستاد اربعین در خراسان رضوی

رئیس سازمان بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با اشاره به راه‌اندازی ستاد اربعین در خراسان رضوی در قالب دو کمیته گفت: ساخت بیمارستان امام زین‌العابدین(ع) در کربلا نیز رو به اتمام است.
کد خبر: ۹۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳ 16 September 2015
جعفر دهنوی در همایش بزرگ خیرین رابطان امور روحانیون روابط عمومی و خواهران خراسان رضوی در محل سالن‌ همایش‌های آستان قدس رضوی با اشاره به روند بازسازی صحن حضرت زهرا(س) در نجف اظهار کرد: صحن حضرت(س) با سرعت زیادی در حال پیشرفت بوده، بخش زیادی از سفت کاری صحن به پایان رسیده است.

وی افزود: تعداد 22 درب اتصال بین صحن حضرت زهرا(س) و رواق ابوطالب که به عنوان نخستین ارتباط این صحن به حرم و صحن امام علی(ع) به شمار می‌رود در حال ساخته شدن در مشهد است که حدود دو ماه دیگر به اتمام می‌رسد، تعمیرات داخل ضریح مطهر امام علی(ع) و صندوق شریف در حال ترمیم است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با اشاره به روند اجرایی فعالیت‌های در حال اجرا کربلا گفت: ستادهای بازسازی عتبات در حال توسعه فضای زیارتی اطراف کربلا هستند که در حال استحکام سازه‌ها بوده و تلاش می‌شود برای دهه نخست محرم به اتمام برسد، ساخت بیمارستان امام زین‌العابدین(ع) در کربلا نیز رو به اتمام است.

دهنوی با اشاره به صحن امام رضا(ع) در کاظمین به عنوان پروژه خاص خراسان رضوی تصریح کرد: فاز یک طراحی به اتمام رسیده و مصوب شد و فازم دوم نیز در حال اجرا است و در مهر یا آذر‌ماه امسال تحویل زمین، تجهیز کارگاه برای آغاز به کار پروژه و ساخت انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام داربست‌های اطراف گنبد و داخل حرم امامین سامرا برداشته شده‌اند و نمایی که امروز از مضجع شریف امامین سامرا مشاهده می‌شود در واقع نمای ایثار، مقاومت و جان‌فشانی ملت ایران با همراهی ملت غیور عراق است که این موضوع بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

رئیس سازمان بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با تاکید این که امروز شیعیان در دنیا سربلند هستند و شیعه در حال جهانی شدن است، افزود: ستاد اربعین در سراسر کشور تشکیل شده است و در خراسان رضوی با ایجاد دو کمیته پشتیبانی با ریاست استاندار و کمیته اجرایی در بحث جمع‌آوری و جذب مشارکت برای 500 هزار نفر، بر عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار دارد.

اکبر صابری‌فر رئیس مجمع خیرین ستاد بازسازی عتبات خراسان رضوی نیز در این مراسم، حرم و قبور مطهر اهل بیت(ع) را عامل اصلی استقلال تشیع و عترت دانست و اظهار کرد: پس از حکومت‌های مخالف اسلام از جمله بنی‌امیه، انگلیسی‌ها با ایجاد مسلک‌هایی علیه تشیع مانند وهابیت وارد کار شدند و شعار تمام اینها تخریب قبور ائمه(ع) بود.

رئیس مجمع خیرین ستاد بازسازی عتبات خراسان رضوی بیان کرد: ایرانیان از قرن هفتم و هشتم به صورت فعال‌تری توانستند در بازسازی عتبات در عراق ورود پیدا کنند و به دستور نادرشاه افشار قسمت اعظمی از صحن حضرت علی(ع) ساخته و این بازسازی‌ها زمانی انجام شد که ایرانی‌ها پول و ثروتی نداشتند و برخی اندک اندوخته خود را به این مهم اختصاص دادند.

صابری‌فر اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک نهضت بازسازی عتبات در عراق ایجاد شد که پرچمدارش خیرین و مردم هستند، از طرفی هنر معماری ایرانیان در جهان بی‌نظیر و همواره این امر مهم و ارزشمند توسط ایرانی‌ها ساخته و نگهداری می‌شود چرا که عامل تداوم تشیع، قبور ائمه(ع) و زیارت ایشان است.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد مانع رشد، ارتقا و توسعه عتبات عالیات شود چرا که به خوبی از آثار فوق‌‌العاده ارتباط مسلمانان با حرم ائمه(ع) اطلاع دارند و به همین دلیل است که امروز دشمن شیعه‌هراسی را ایجاد کرده و شیعه بودن یمنی‌ها تنها دلیل جنایات وحشیانه نسبت به آن‌ها است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار