طرح شهید سلیمانی بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان را پوشش می دهد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: فاز دوم طرح شهید سلیمانی به زودی اجرایی می شود.
کد خبر: ۹۴۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵ 15 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: ۱۶۸ پزشک متخصص، ۲۱۹ پرستار، ۶۰۴ بهروز و بیش از پنج هزار و ۵۰۰ بسیجی در طرح شهید سلیمانی در ابعاد مختلف مشغول به خدمت رسانی هستند.
وی با اشاره به خدمت رسانی ۴۹۹ پایگاه سلامت در این راستا به مردم گفت: بیش از ۱۰۸ هزار نفر در خانواده‌های استان به عنوان سفیر سلامت ساماندهی شده‌اند که به طور مستمر برای آنها برنامه‌های آموزشی و خوراک محتوایی در نظر گرفته می شود.
وی تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم در طرح شهید سلیمانی انجام تست‌های سریع بوده که تاکنون بیش از ۴۸ هزار و ۴۵۹ تست انجام شده که از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۷۸ مورد آن مثبت و ۳۶ هزار و ۶۸۱ مورد منفی بوده که برای انجام این تست بیش از ۲۰۰ نفر از بسیجیان و پرستاران آموزش تخصصی دیدند.
دکتر علیمحمدی یادآورشد: همواره یکی از دغدغه‌های مهم در طول شیوع بیماری کرونا، وجود افراد پرخطر بوده که با اجرای طرح شهید سلیمانی، برنامه‌های حمایتی و نظارتی ویژه ای برای این گروه ها در نظر گرفته شد که در این راستا بیش از ۱۲۵ هزار نفر از افراد سالمند و بیش از ۱۵۱ هزار بیمار زمینه‌ای و مادران باردار تحت پوشش قرار گرفتند که در مجموع بیش از ۲۷۶ هزار از افراد پر خطر را شامل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار