تشکیل پارلمان مدیران مدارس در استان البرز

کد خبر: ۹۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷ 14 September 2015

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان البرز از تشکیل پارلمان مدیران مدارس در استان البرز که متشکل از ۶۴ نماینده از مدیران مدارس در استان است خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با جمعی از مدیران مدارس استان البرز، پیش از ظهر یکشنبه در کانون شهید فهمیده کرج برگزار شد.

در این نشست که با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار البرز و جمعی از معلمان استان همراه بود، خسرو ساکی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در راستای عملکرد آموزش و پرورش استان طی سال گذشته توضیحاتی ارائه کرد.

ساکی در ابتدای نشست به تشکیل پارلمان مدیران مدارس در استان البرز که متشکل از ۶۴ نماینده از مدیران مدارس در سطح استان است اشاره کرد.

در ادامه مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان البرز گفت: تا کنون چندین جلسه با نمایندگان معلمان برگزار شده است که در این جلسات مواردی راهکاریابی بهتر برای بازگشایی مدارس در آستانه مهر، بررسی مسائل مالی، بحث نقل و انتقال معلمان، بازنشستگی معلمان، آموزش ضمن خدمت برای معلمان پایه پنجم و نهم در ساختار جدید مطرح و بررسی شده است.

کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی در البرز

ساکی با اشاره به اینکه در مقطع ابتدایی کسری ۹۰۰ آموزگار وجود دارد گفت: معلمان مقطع متوسطه در این زمینه همکاری داشته و این کمبود را جبران می کنند.

وی افزود: بر اساس وضعیت موجود نیروی انسانی، مازادها و کمبودها شناسایی و تدابیر لازم به کار گرفته می شود.

ساکی گفت: در کمیته تحقیق و تشخیص موضوع بهره برداری از مقاطع آموزشی مطرح شد کمبود فضای آموزشی و همچنین کمبود نیروی انسانی در البرز مشهود است.

ساکی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تشکر از اصحاب رسانه و بیان نقش آنها در عملکرد آموزش پرورش، آنها را اعضای کمیته آموزش و پرورش بر شمرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز از بازنشستگی و تعیین تکلیف ۲۳۰ مدیر مدرسه خبر داد و افزود: در کمیته ارزیابی فرآیند ثبت نام، توسط ۸۳۴ تیم از مدارس بازدید به عمل آمد.

ساکی رویکرد بازدید از مدارس را راهنمایی عنوان کرد و گفت: به هیچ عنوان فرآیند بازدید از مدارس در شروع سال تحصیلی جدید پرونده سازی یا مچ گیری نیست.

۱۱۰ اقدام در اداره آموزش و پرورش البرز احصاء شد

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان البرز یادآور شد: در سال جاری میزبان ۳۹ هزار دانش آموز پایه اول خواهیم بود که این میزان رشد ۳ درصدی نسبت به سال قبل دارد.

ساکی به افزایش ۶ هزار دانش آموز نسبت به سال قبل در مقطع ابتدایی اشاره کرد و گفت: در پایه نهم ۲۷ هزار و ۵۳۵ دانش آموز در ۱ هزار و ۸۸۴ کلاس ساماندهی می شوند.

وی در ادامه افزود: در بحث ساماندهی نیروی انسانی که یکی از سیاست های وزارتخانه است در استان ۳۲درصد بیش از گذشته بهره وری کسب کردیم و با وجود تحریم ها و فشارها برای ۲۶۵ هزار نفر افزایش دوره های آموزش ضمن خدمت برگزار شد.

ساکی در پایان با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید ۱۱۰ اقدام در اداره آموزش و پرورش استان احصاء شده است، گفت: طی دو سال گذشته با همراهی خیرین ۱۵ پروژه به بهره برداری رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار