هنرهای سنتی به نسل جوان منتقل می‌شود

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از انتقال هنرهای سنتی ایرانی در قالب دوره‌های آموزشی توسط استادان برجسته صنایع‌دستی به نسل جوان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶ 30 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، قاسم کاظمی افزود: این دوره ها از ۱۲بهمن ماه سال جاری آغاز و به صورت رایگان برگزار می‌شود.
وی یادآورشد: ۳۰ کارگاه آموزشی یه مدت۲۱۶۰ ساعت، برای علاقمندان به صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شامل طراحی سنتی، مینا کاری، قلمزنی، چرم‌دوزی و چلنگری به صورت رایگان در سطح استان برگزار می‌شود.
معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اهميت آموزش در امر اشتغال‌زايي گفت: مطمئنا ارائه و آموزش صنايع‌دستی به جوانان در ايجاد اشتغال آنان موثر خواهد بود.
او هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را ترویج رشته‌های بومی و ایجاد شرایط اشتغال از طریق مشاغل خانگی دانست و گفت: این دوره‌های آموزشی در تمامی شهرستانهای استان به علاقمندان ارائه خواهد شد.
کاظمی با بیان اینكه ۱۵ کارگاه از این دوره‌های به آموزش طراحی سنتی اختصاص داده شده است افزود: طراحی سنتی ریشه و پایه تمام رشته‌های صنایع دستی است و آموزش در این رشته می‌تواند در کیفیت آثار تولید شده تاثیر مستقیم داشته باشد و این دوره برای تمامی شاغلین صنایع‌دستی برگزار خواهد شد.
معاون صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: هنرهای سنتی به دليل برخورداری از بار فرهنگی و دارا بودن جنبه‌های هنری مي‌‏تواند عامل ترويج عناصر فرهنگي در نقاط مختلف کشور و حتي فراسوی مرزها باشد و از آنجائیکه طراحی سنتی مادر تمامی رشته‌های صنایع‌دستی شناخته می‌شود به همین دلیل بر همه هنرمندان فعال در رشته صنایع‌دستی لازم است که برای رشد و توسعه و ارتقاء دانش فنی در رشته فعالیت خود آشنایی کامل با این هنر را داشته باشند.
کاظمی گفت: بدون شک ارائه و آموزش در توان علمی شاغلین موثر خواهد بود و انتظار می‌رود بعد از این کارگاهها با استفاده از این فرصت آموزشی، توان فنی جامعه هدف افزایش یابد.
معاون صنایع دستی استان در ادامه افزود: هنرآموزانی که این دوره‌های آموزشی را با موفقیت سپری کنند گواهی آموزشی صادر می‌شود و پس از برگزاری دوره ها و صدور مجوزهای مربوطه جهت اخذ تسهیلات کم بهره به بانکهای عامل معرفی خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار