نقش مادران و همسران شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی کم‌نظیر است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:نقش زنان به‌ویژه مادران و همسران شهدا در شکل‌گیری، پیروزی، استمرار و تداوم انقلاب اسلامی و سهم آن‌ها در حماسه ۸ سال دفاع مقدس بی‌بدیل و کم‌نظیر است.
کد خبر: ۹۳۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 27 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا که همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) برگزار شد با اشاره به ادب و اخلاق حضرت ام‌البنین در مقابل فرزندان امام علی (ع)، بر ضرورت تربیت اسلامی و اخلاقی فرزندان تأکید و افزود: مادران و همسران شهدا باید ادامه‌دهنده راه حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت خدیجه (س) و ام‌البنین (س) باشند.
وی یادآورشد: صلابت و شکیبایی مادران شهدای معزز که فرزندان خویش را درراه رضای پروردگار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی، نثار کردند در وصف نمی‌گنجد و کلمات قادر به ستودن صبر جمیل این بانوان والامقام نیست.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: این بانوان پس از شهادت عزیزانشان نیز با شجاعت، صبر، استقامت و پیروی از ولایت مقام معظم رهبری همواره منادی، مروج و علمدار خط سرخ شهیدان و اهداف و آرمان‌های والای آن‌ها بوده‌اند .
امام‌جمعه اراک ادامه داد:تبیین و ترویج این مسئله مستلزم پیوند و ارتباط آن‌ها با مردم جامعه با تأکید بر نقش و جایگاه بانوان بزرگ فداکار تاریخ اسلام است.
وی با تأکید بر ضرورت به‌کارگیری معیار حکیمانه در شخصیت زن برای تربیت فرزند در بعد عملی و نظری، اظهار داشت: خوشبختانه در دنیای امروز که پر از فساد، ابتذال و منکرات است، فرهنگ ایثار و شهادت در کشورمان وجود دارد و روزبه‌روز پررنگ‌تر می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی هم گفت: مهم‌ترین ویژگی حضرت ام‌البنین (س) که باعث شد روز وفات ایشان را، به نام روز گرامیداشت مادران و همسران شهدا قرار دهند وجه ولایتمداری و تسلیم محوری ایشان بوده است.
وی افزود: ام‌البنین (س) بانویی بود که همه خصایص یک انسان پیرو مکتب الهی را در وجود خود پرورانده بود و از شجاعت و پاکی مثال‌زدنی برخوردار بوده است.
انصاری فر با تبریک روز تکریم همسران و مادران شهدا گفت: مادران و همسران شهدا اسوه صبر و ایستادگی هستند، آن‌ها بعد از شهادت همسران و فرزندان خود با تمام وجود از راه این شهدا دفاع کرده وزندگی آن‌ها را سامان بخشیده‌اند.
وی تأکید کرد: همسران و مادران شهدا، درس صبر و ایستادگی، ایثار و تبعیت از ولایت را از حضرت ام‌البنین (س) هدیه گرفته‌اند.
وی یادآورشد: مادران و همسران شهدا، سربازان گمنامی هستند که صبورانه راه عزیزان خود را ادامه داده‌اند و این‌ها همان نیمه پنهان ماه هستند که در حقیقت نیمه‌روشن آن‌ها شهدا بودند.
وی اظهارداشت: در ارزش‌گذاری مقام بانوان و همسران شهدا، صرفاً جایگاه شهدا را می‌توان برای آن‌ها قائل شد.
گفتنی است این مراسم با حضور مسئولان و همسران و مادران شهدا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار