رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اسکو

افتتاح بزرگراه تبریز-سهند در سال ۹۶

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اسکو از تکمیل و افتتاح بزرگراه تبریز- سهند در سال ۹۶ خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶ 11 September 2015

به گزارش تابناک تبریز علی شقاقی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص این بزرگراه، گفت: این طرح از پروژه های مهم و اثرگذار منطقه محسوب می شود که با توجه به اهمیت شهر جدید سهند نقش مهمی در ارتقای شاخص های سکونت در این شهر خواهد داشت.

وی، طول بزرگراه تبریز- سهند را ۲۴ کیلومتر اعلام و اظهار کرد: بر همین اساس تعهد اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی ۱۵ کیلومتر و ۹ کیلومتر نیز در تعهد شرکت عمران سهند می باشد.

شقاقی اضافه کرد: عملیات اجرائی این طرح از طرف سهند به تبریز شروع شده و عملیات خاکبرداری به طول ۱۲ کیلومتر، ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: ابنیه فنی این بزرگراه به جز پل های بزرگ و خاص تا سقف ۸۵ درصد به اتمام رسیده و اعتبار سال ۹۴ آن معادل ۳۶ میلیارد ریال است ضمن اینکه طلب پیمانکار طرح از سال های قبل حدود ۱۲۰میلیارد ریال می باشد.

شقاقی، اعتبار هزینه شده از شروع پروژه تاکنون را افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد که سه کیلومتر آخر آن در نزدیکی تبریز به لحاظ عدم ارزیابی های اعتباری و فنی هنوز دست نخورده باقی مانده است.

وی گفت: پروژه مزبور با دو خط عبور یازده متری رفت و برگشت و سه متر خط میانی طراحی شده که در صورت تامین اعتبار ۷۰میلیارد ریالی در سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.

بزرگراه تبریز -سهند از جمله طرح های مهم راه سازی آذربایجان شرقی می باشد که مرکز استان را به شهر جدید سهند با افزون بر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت متصل می کند.

اجرا و تکمیل این طرح در سال های قبل به دلیل بی توجهی مسوولات وقت پیشرفت لاک پشتی داشته است که همین امر مشکلات زیادی را برای ساکنان شهر جدید سهند جهت تردد به تبریز و ایجاد راه بندان های طولانی در مسیر پرترافیک تبریز- آذرشهر سبب شده است.

در شرایطی که هم اکنون ساکنان شهر جدید سهند مسیر حدود ۲۵ کیلومتری این شهر تا تبریز را به دلیل شلوغی راه ها یک ساعته طی می کنند، در صورت بهره برداری از بزرگراه تبریز- سهند این زمان به ۱۰ دقیقه کاهش می یابد.

دولت تدبیر و امید در راستای سیاست عملگرایی خود و به منظور امید آفرینی در جامعه تلاش دارد این طرح در اسرع وقت تکمیل شود تا شهروندان شهر جدید سهند بتوانند از مزایای این طرح مهم راه سازی برخوردار شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار