وقتی زور دولت هم به بانک ها نمی رسد از اتاق بازرگانی چه انتظارست؟

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان فارس گفت:وقتی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات موانعی را ایجاد می‌کنند که بعضا دولت هم از عهده رفع آن بر نمی‌آید، از اتاق بازرگانی چه کاری ساخته است.
کد خبر: ۹۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰ 01 March 2015

 فرقانی:سهم تسهیلات معوق تنها 5 درصد از حجم ریالی پرداختی به صنایع استان فارس بوده و این درست نیست که معوقات را چماق کنند و بر سر صنعت و صنعتگر بکوبند.

فریدون فرقانی در جمع خبرنگاران افزود: در استان فارس از کل 194 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده، تنها 10.5 درصد سهم صنعت بوده است و این در حالی است که سهم پیش‌بینی شده برای پرداخت تسهیلات به بخش صنعت، 33 درصد بوده است. وقتی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات موانعی را ایجاد می‌کنند که بعضا دولت هم از عهده رفع آن بر نمی‌آید، از اتاق بازرگانی چه کاری ساخته است.

وی ادامه داد: سهم بخش کشاورزی از کل این تسهیلات 15 درصد و سهم بخش معدن کمتر از 2 درصد بوده است. مابقی تسهیلات پرداختی سهم بخش‌های ساختمان و خدمات بوده است. حجم سپرده‌های بانکی استان فارس نیز 22 هزار میلیارد تومان بوده است.

فرقانی با بیان اینکه آموزش، ارتباطات برون و درون مرزی، ایفای نقش مشاوره‌ای در سطوح دولت و مجلس و رایزنی برای رفع موانع و محدودیت‌ها از جمله اقدامات انجام شده است، یادآور شد: طبق قانون، اتاق، مشاور سه‌قوه محسوب می‌شود. اتاق شیراز طی این سال‌ها با حضور موثر در کارگروه‌ها تلاش برای رفع مشکلات بخش خصوصی با توجه به فضای تحریم و تورم را در دستور کار داشته است.

وی با اشاره به تشکیل انجمن‌های ملی انجیر و غلات در استان فارس، از تشکیل انجمن مکانیزاسیون کشاورزی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: استانداردسازی محصولات کشاورزی یکی دیگر از اقدامات موثر انجام شده است. همچنین توسعه تعامل‌ها با کشورهای همسایه از مهمترین اقدامات اتاق بازرگانی شیراز است. در سال 94 شاهد بروز تاثیر تعامل‌های انجام شده با کشورهای مختلف خواهیم بود. باید به این نکته توجه داشت که بدون درک درست از تعاملات جهانی و موقعیت‌های جهانی نمی‌توان در بازارهای بین‌المللی حضوری موثر داشت.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز خاطرنشان کرد: این اتاق نه از بودجه دولتی استفاده کرده و می‌کند و نه در انحصار فرد یا گروهی خاص قرار دارد. تعداد اعضای اتاق بازرگانی شیراز بیش از 1200 نفر است. بر اساس قانون، کسانیکه امسال کارت دریافت کرده‌اند نمی‌توانند در انتخابات پیش‌روی اتاق شرکت داشته باشند و همچنین امکان رای دادن با معرفی‌نامه نیز برداشته شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار