اردبیل آماده استقبال از مسافران نوروزی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از آمادگی این استان و تهمید اقدامات لازم از سوی دستگاه های اجرایی ذی ربط برای استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹ 01 March 2015
به گزارش ایرنا، قادر تقی زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی با حضور 22 دستگاه اجرایی عضو تشکیل جلسه داده، دستگاه ها در قالب 9 کمیته تقسیم شدند و وظایف هر یک بررسی و تعیین شده است.

وی بیان کرد: مجموعه های خدمت رسان از جمله حوزه درمان، آتش نشانی، انتظامی، نانوایی ها در طول تعطیلات نوروزی در آماده باش کامل بوده و نظارت بر فعالیت این مجموعه ها نیز در دستور کار قرار خواهد داشت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین از آمادگی 28 هتل، 29 مهمانسرا، 86 هتل آپارتمان، سه کمپ، 16 پایگاه انتظامی، 19 پایگاه امدادی هلال احمر، 39 پایگاه امداد پزشکی در برای ایام عید خبر داد.

او اضافه کرد: همچنین 19 داروخانه، 47 باب بیمارستان و درمانگاه، 49 پایگاه امداد خودرو، 231 دفتر بیمه، 41 کیوسک اطلاع رسانی، 85 جایگاه توزیع سوخت و 121 باب سرویس بهداشتی در سطح استان، مساجد واقع در مسیرهای اصلی تردد مسافران 60 جایگاه عرضه میوه و کالاهای اساسی آماده ارایه خدمات هستند.

تقی زاده به فعالیت 10 موزه، چهار نمایشگاه صنایع دستی و برگزاری 110 جشنواره در طول تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: 24 قاضی کشیک، 75 ناظر صنعت و معدن، 48 مامور تعزیرات حکومتی، 223 نفر ناظر علوم پزشکی بر ارایه خدمات و فعالیت ها نظارت خواهند داشت.

وی در پاسخ به پرسشی در زمینه عدم استقبال گردشگران از شهرستان اردبیل و اقبال به سرعین اظهار کرد: ماندگاری مسافران در شهرستان سرعین نیز به نوبه خود پایین است که باید در این زمینه چاره اندیشی شود اما در مقایسه با اردبیل قابل توجه می باشد.

وی تاکید کرد: عدم استقبال چشمگیر مسافران از اردبیل به فرهنگ حاکم بر فضای کسب و کار برمی گردد که باید با استفاده از ظرفیت رسانه ها اصلاح شود.

تقی زاده گفت: برخلاف سرعین که شهری زنده و گردشگرپذیر است و در روزهای مختلف سال پذیرای مسافران می باشد، در اردبیل به خصوص طی تعطیلات نوروزی مردم به مسافرت می روند و غیر از کشیک هایی که توسط دستگاه های مختلف تعیین می شوند، حتی افرادی که در شهر هستند مغازه ها را تعطیل می کنند که این امر باعث عدم ماندگاری مسافران می شود.

استان اردبیل در منتهی الیه شمال غربی کشور واقع است و با کشور جمهوری آذربایجان مرز مشترک دارد.

این استان با دارا بودن از طبیعت بکر جنگل های هیرکانی، چشمه های آب گرم معدنی و تولیدات صنایع دستی، یکی از مقاصد گردشگری به شمار می رود و سالانه تا 10 میلیون نفر گردشگر را میزبانی می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار