آذربایجان غربی رتبه نخست صدور سند برای موقوفات در سطح کشور

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: این استان با اقدامات مناسب انجام شده در راستای دریافت اسناد مالکیت املاک وقفی، رتبه نخست کشوری را طی نیمه اول امسال از آن خود کرد.
کد خبر: ۹۰۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹ 01 October 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام ناصر جوانبخت  در حاشیه دیدار با فرماندار سلماس افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۷۲۳ رقبه وقفی در آذربایجان غربی دارای سند شده که رقم بسیار قابل توجهی است.

او اضافه کرد: همچنین تاکنون 1700 سند مالکیت تک برگی برای موقوفات در آذربایجان‌غربی صادر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین 170 سند دفترچه ای در این مدت به تک برگ تبدیل شده و ۱۱۰ سند شمیم به ادارات ثبت و اسناد تحویل و آماده صدور اسناد مالکیت است.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت با اشاره به این که در شهرستان سلماس نیز اقدامات قابل توجهی در راستای سند دار کردن موقوفات انجام شده افزود: 250 مورد از موقوفات سلماس نیز در شش ماهه اول سال جاری بصورت تک برگی سند دار گردید.

او گفت: در حال حاضر بیش از ۶ هزار موقوفه و افزون بر ۳۶ هزار رقبه در آذربایجان غربی وجود دارد که بخش قابل توجه آن توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه مدیریت می شود.

فرماندار سلماس نیز در این نشست با بيان اينكه هم اكنون فرهنگ وقف در بين شهروندان سلماسي نهادينه شده است، اضافه كرد: كاربري اين موقوفه مطابق نظر واقف انجام و درآمد حاصل از اين اقدام مطابق با نيت و نظر واقف هزينه مي شود.علی اکبر عسکری با اشاره به افزايش روز افزون تعداد موقوفه ها در سلماس اظهار كرد: علت اين امر جلب و ايجاد اعتماد در شهروندان سلماسي است كه توسط عملكرد مطلوب اداره اوقاف در زمينه اداره موقوفه ها مطابق نظر واقفان انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار