شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم تشکیل می شود

کد خبر: ۸۹۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹ 05 September 2015

تهران - ایرنا - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از تصویب تشکیل شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم خبر داد و گفت: تشکیل شورایی مرکب از 22 عضو و با ریاست قوه قضاییه در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید.
[شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم تشکیل می شود]

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محسن رضایی روز شنبه در پایان جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دو دستور امروز مورد بررسی قرار گرفت که یکی از آن ها قانون پیشگیری از وقوع جرم است که موضوعی مهم و پیچیده محسوب می شود.
وی ادامه داد: مهم به دلیل این است که قانون پیشگیری از وقوع جرم یکی از عوامل حائز اهمیت محسوب می شود؛ به عنوان مثال باید زمینه های وقوع جرم همچون بیکاری و تنش های اجتماعی مورد لحاظ قرار گیرد تا جامعه امن تری داشته باشیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که مصوبه مجلس شورای اسلامی در این باره با سه اصل قانون اساسی مغایر بود، اظهار داشت: مجمع در خصوص این قانون بحث و بررسی انجام داد و قوه قضاییه نیز خواستار تغییراتی در آن شد که بدین جهت از رهبر معظم انقلاب تقاضا کردیم تا مواد دیگری را مجمع مورد بحث قرار دهد.
رضایی ادامه داد: در بررسی ها به این موضوع توجه کردیم که تعریف پیشگیری از وقوع جرم چیست و دیگر آن که شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که زیر نظر قوه قضاییه به فعالیت می پردازند از چه اعضایی برخوردار باشد؟
وی افزود: بنا بر نظر مجمع قرار شد برخی از نهادها همچون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر جزو اعضا باشند لذا شورای عالی 22 نفره با ریاست قوه قضاییه تحت عنوان شورای عالی پیشگیری از جرم به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: ماده 3 و 4 این قانون در جلسه آینده مورد بحث و بررسی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار خواهد گرفت.
خبر در حال تکمیل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار