قابل توجه متولیان امر تنظیم بازار استان؛

تنظیم بازار مرکبات کشور در دست مازندران و گرانی آن در استان!

این سخنان رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در حالی در این جلسه مطرح شد که تنها با حضور در بازار شهرستان های استان متوجه گرانی میوه هایی همچون پرتقال،لیمو و نارنگی می شویم.
کد خبر: ۸۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵ 01 March 2015
دلاور حیدرپور در جلسه تنظیم بازار استان که در محل سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد از ارسال 9500 تن پرتقال از استان مازندران تاکنون به سراسر کشور خبر داد.وی در ادامه گفت: مابقی مرکبات هم به سرعت در حال ارسال به استان هاست.
حیدرپور تصریح کرد: امیدواریم تا پایان هفته جاری، سهمیه پیش بینی شده استان تهران تکمیل و ارسال گردد و تا بیستم اسفند ماه نیز عملیات ارسال به سایر استان ها انجام خواهد شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه در صورت وجود تقاضا، خرید و توزیع مرکبات همچنان ادامه خواهد داشت، افزود: تا پایان سال مرکبات به استان هایی که سهمیه دارند و متقاضی باشند ارسال خواهد شد.
وی میزان خرید و ذخیره سازی مرکبات در مازندران را 24 هزار تن اعلام کرد و گفت: روزانه بیش از 500 تن پرتقال از مازندران به مقصد استان های کشور ارسال می شود.حیدرپور میزان پرتقال ارسالی به پایتخت کشور را روزانه حدود 700 تن اعلام کرد.
این سخنان رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در حالی  در این جلسه مطرح شد که تنها با حضور در بازار شهرستان های استان متوجه گرانی میوه هایی همچون پرتقال،لیمو و نارنگی می شویم.
به گزارش تابناک هم اکنون پرتقال تامسون در بازار استان قیمتی بین 3000 الی 4500 تومان دارد.البته بر اساس مشاهدات خبرنگار ما قیمت برخی از ارقام پرتقال در بعضی از مناطق استان بیش از این قیمت هم به فروش می رسد.
همچنین مصرف کنندگان برای خرید لیمو باید حداقل رقم 4000 تومان برای هر کیلو پرداخت کنند.در حالی که تا 5500 تومان هم لیمو در میوه فروشی های استان به فروش می رسد.
قیمت نارنگی و مخصوصا" ارقام جدید این محصول نیز در بازار استان تا مبلغ 6000 تومان و حتی بیشتر هم به فروش می رسد.
به هر ترتیب خوب است رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به عنوان متولی تنظیم بازار مرکبات استان اعلام نماید برای جلوگیری از افزایش قیمت مرکبات در سالجاری سازمان تحت امرش چه برنامه ریزی داشته که مردم استان در مقایسه با سال قبل مجبورند میوه های مصرفی خود را که اتفاقا" تواید استان هم هست باید با افزایش حداقل 50 درصدی بخرند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار