رئیس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد

بزرگترین آزمایشگاه دامپزشکی در البرز قرار دارد/ البرز از مهمترین مناطق کشور در دامپروری

صفری در ادامه سخنان خود استان البرز را یکی از استان‌های مهم کشور در حرفه دامپروری عنوان کرد و افزود: دامپزشکی نقش مهمی در کمک به اقتصاد دامپروری و سلامت دام و سلامت غذا دارد.
کد خبر: ۸۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴ 02 September 2015
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با اشاره به اجرایی شدن طرح صدور پروانه بهره‌برداری دامپروری در کشور گفت: براساس تدابیر اندیشیده شده این طرح طی هفته آینده و به صورت آزمایشی در دو استان تهران و قزوین به مرحله اجر در خواهد آمد.
محمدرضا صفری بعد ازظهر امروز در حاشیه بازدید از بزرگترین آزمایشگاه دامپزشکی کشور واقع در کرج و بیمارستان دامپزشکی و دفتر نظام دامپزشکی استان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای اجرایی شدن این طرح تدابیر و برنامه‌ریزی‌های اساسی اندیشیده شده است که از مهمترین اهداف اجرای این طرح نظارت بر نحوه فعالیت‌های دامپروری است.
وی افزود: در این راستا  و با الکترونیکی شدن صدور پروانه‌های بهره‌برداری، هر کجا از کشور که پروانه‌ای صادر شود، در همان لحظه آن پروانه توسط نظام دامپزشکی، سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی به صورت مونیتورینگ مشاهده و نظارت می‌شود.
این مسئول در ادامه سخنان خود با اعلام اینکه 33 هزار نفر عضو سازمان نظام دامپزشکی کشور هستند،‌ تأکید کرد:  از این تعداد 15 هزار نفر از آن‌ها را دامپزشکان تشکیل می‌دهند.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در بخشی دیگر از سخنان خود به برگزاری سمینارهای مختلف آموزشی و کنگره‌های علمی و ارایه خدمات رفاهی و همچنین رسیدگی به تخلفات فعالان در امور دامپزشکی و دفاع از حقوق دامپزشکان اشاره کرد و گفت: برگزاری این جلسات و گردهمایی‌ها با هدف ارائه خدمات و از مهمترین وظایف سازمان نظام دامپزشکی است.
صفری با بیان اینکه اجرای نظام جامع دامپروری کشور از سال 1388 لازم‌الاجرا بوده،‌ تأکید کرد: از تمامی ابعاد مختلف قانون نظام جامع دامپروری  قانون صدور پروانه‌ها بر عهده این نظام گذاشته شده است.
صفری با تأکید بر اینکه اجرا و نظارت برای دولت بسیار سخت است لذا در این زمینه دولت تنها نظارت داشته و در راستای ارتقای کیفیت خدمات مناسبی را ارائه می‌دهد.
صفری از مهمترین اهداف صدور پروانه را ارتقای تولید سلامت عنوان کرد و گفت: با توجه به حساسیت موضوع و  کاهش رخدادها در حوزه دامپروری لذا حوزه نظارت بر عهده دولت است تا بتوانیم علاوه بر کنترل و نظارت بیشتر در ارتقاء سلامت جامعه نیز اقدامات مناسبی را انجام دهیم.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور صدور پروانه‌های دامداری‌ها، مرغداری‌ها و واحدهای تولیدی را از جمله وظایف نظام دامپزشکی عنوان کرد و بیان داشت:  این قانون تا شهریور سال گذشته در 10 استان اجرایی شده بود و هم اکنون در 30 استان کشور اجرایی شده است.
وی در ادامه سخنان خود از واگذاری صدور پروانه‌ها به بخش خصوصی خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده صدور پروانه کلینیک‌های دامپزشکی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه دامپزشکی نیز به این نظام سپرده می‌شود.
صفری با اعلام اینکه همچنین تعیین صلاحیت حرفه‌ای فعالیت در بخش دامپزشکی و تعیین ظرفیت کار بخشی از اولویتهایی است که باید در تمام کشور به مرحله اجرا درآید، افزود: این طرح هم اکنون در چند استان کشور عملیاتی شده است.
وی ادامه داد: در اجرای این طرح، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار باید از مسیر تعیین صلاحیت حرفه‌ای عبور کنند و تا بتوانند وارد آن حرفه شوند.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: این طرح برای فارغ التحصیلان بسیار موثر بوده و سبب ارتقای شأن حرفه‌ای و خدمات رسانی بیشتر  خواهد شد.
صفری در ادامه سخنان خود استان البرز را یکی از استان‌های مهم کشور در حرفه دامپروری عنوان کرد و افزود: دامپزشکی نقش مهمی در کمک به اقتصاد دامپروری و سلامت دام و سلامت غذا دارد.
وی ادامه داد: در بازدیدهایی که توسط کارشناسان از حوزه‌های مختلف دامپروری این استان انجام شده است رضایت و گزارش مثبت ارائه شده است.
به گفته وی 650 نفر در بخش‌های مختلف دامپزشکی در البرز فعال هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار