گواهینامه‌های ایرانی در ۱۷۵ کشور دارای اعتبار است

کد خبر: ۸۶۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۷ 28 June 2020

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی کشور با اشاره به اینکه گواهینامه‌های ایران در ۱۷۵ کشور دنیا دارای اعتبار است، گفت: سالانه بیش از ۱۵۰ هزار قطعه اسناد بین‌المللی توسط کانون جهانگردی کشور صادر می‌شود.

حسین اربابی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی کشور، درباره صدور گواهینامه‌های بین‌المللی توسط این کانون اظهار داشت: سالانه حدود ۱۵۰ هزار قطعه اسناد بین‌المللی اعم از دفترچه مالکیت و گواهینامه پایه یک و سه رانندگی و گواهینامه موتورسیکلت توسط کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی جهت تردد‌های بین‌المللی هموطنان صادر می‌شود.

وی افزود: افرادی که قصد سفر‌های تجاری، ترانزیتی یا تفریحی داشته باشند جهت دریافت گواهینامه و دفترچه مالکیت به کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی مراجعه می‌کنند و گواهینامه‌هایی ایرانی در ۱۷۵ کشور دنیا دارای اعتبار است.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی کشور با اشاره به اینکه از ۲۰۵ کشور دنیا تنها در ۳۰ کشور گواهینامه ایران پذیرفتنی نیست، گفت:‌البته برخی از کشور‌ها مانند چین اصلاً گواهینامه هیچ کشوری جهت تردد در کشورشان را قابل قبول نمی‌دانند.

اربابی بیان داشت: معتبرترین مدرک بین‌المللی ایران گواهینامه است که بدون هیچ پرسش و سؤالی استفاده از این گواهینامه‌ها قابل انجام است.

وی گفت: با توجه به شیوع کرونا در جهان در صورتی که مرز‌های بسیاری از کشور‌ها بر روی گردشگران باز شود بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند به جای استفاده از هواپیما و یا قطار جهت پیشگیری از کرونا از خودروی شخصی استفاده کنند. بنابر این پیش‌بینی می‌کنیم با این شرایط میزان درخواست برای صدور گواهینامه بین‌المللی و دفترچه مالکیت افزایش یابد.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی کشور با بیان اینکه هزینه صدور گواهینامه‌های یکساله ۱۴۲ هزار تومان و هزینه صدور گواهینامه‌های سه ساله ۴۳۰ هزار تومان است، گفت: نرخ صدور گواهینامه‌های بین‌المللی امسال افزایش نیافته و فعلا هیچ برنامه‌ای در این راستا نداریم.

اربابی خاطرنشان کرد: صدور اسناد از جمله گواهینامه بین‌المللی در مدت زمان حداکثر ۷ روز کاری به صورت اینترنتی قابل انجام است و در صورتی که افراد به مراکز نمایندگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی مراجعه کنند به محض ارائه مدارک مربوطه می‌توانند گواهینامه بین‌المللی دریافت کنند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار