رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم مطرح کرد:

صدور 500 برگ جریمه برای موتورسیکلت‌های متخلف در یک روز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم از صدور 500 برگ جریمه برای موتورسیکلت‌های متخلف طی 24 ساعت گذشته در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰ 31 August 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید کرم‌الله حسینی اظهار کرد: مجموعه فرماندهی انتظامی استان 2 طرح برخورد با خودروها و موتورسیکلت‌های متخلف و بی‌انضباط در سطح شهر را به‌صورت ویژه در حال اجرا دارد.

وی در خصوص طرح مقابله و برخورد با خودروهای متخلف عنوان کرد: این طرح از حدود 10 روز پیش با اجرای رزمایش ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی در استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد که طی آن و تا به امروز حدود 450 دستگاه خودرو که مرتکب تخلفاتی از قبیل آلودگی صوتی، ایجاد مزاحمت برای دیگران، حیوان گردانی از نوع سگ و بدحجابی راننده و سرنشینان بوده‌اند، توقیف شده‌اند.

رئیس پلیس راهور استان قم ادامه داد: طرح دیگر، برخورد با تخلف موتورسیکلت سوارهایی است که منشا بی‌نظمی در سطح شهر و معابر شده‌اند، به خصوص تخلفاتی مانند عبور از چراغ قرمز، حرکت در خلاف جهت، حرکت در پیاده‌رو و حرکات مارپیچ که موجب تصادفات رانندگی و ایجاد مزاحمت برای عابران پیاده و دیگران است.

حسینی افزود: مأموران راهنمایی و رانندگی استان در محل‌هایی که دوربین ثبت تخلف و پلاک وجود ندارد، مستقر هستند و تاریخ، محل تخلف و مشخصات این دسته از موتورسیکلت‌ها را ثبت می‌کنند تا توسط پلیس راهنمایی و رانندگی اعمال قانون شوند.

وی عنوان کرد: در طول 24 ساعت گذشته، حدود 500 دستگاه موتورسیکلت متخلف که از چراغ قرمز عبور کرده و یا خلاف جهت حرکت کرده بودند، اعمال قانون شدند که کمترین جریمه برای آن‌ها 100 هزار تومان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم افزود: برابر قانون اگر راننده موتورسیکلت ضمن عبور از چراغ قرمز، با تلفن همراه صحبت کند و فاقد کلاه ایمنی نیز باشد، 160 هزار تومان جریمه خواهد شد که اگر 4 بار با این مقدار جریمه شود، قیمت موتورسیکلت خود را از دست می‌دهد.

حسینی در پایان به موتورسیکلت سوارها بیان کرد: رانندگان موتورسیکلت به این هشدارها توجه و آن‌ها را مدنظر قرار دهند تا انتظام‌بخشی مطلوبی به وضعیت موتورسیکلت‌ها در سطح شهر داده شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار