آزادی 18 زندانی جرایم غیرعمد از زندان های خراسان شمالی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت:به مناسبت دهه کرامت و هفته دولت 18 زندانی جرایم غیر عمد از زندان های این استان آزاد شدند.
کد خبر: ۸۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵ 30 August 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،حجت الاسلام روح الله قدرتی در پنجمین نشست هیات مدیره ستاد دیه خراسان شمالی اظهار کرد:با توجه به بررسی 18 فقره پرونده زندانیان جرائم غیر عمد استان با آزادی تمامی این مددجویان موافقت شد.
وی افزود:اعتبار در نظر گرفته شده برای آزادی این تعداد شش میلیارد ریال است.
وی اظهار کرد:ستاد دیه یک میلیارد ریال را به صورت بلاعوض کمک کرد و پنج میلیارد ریال نیز به صورت وام در اختیار این افراد قرار می گیرد.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در این جلسه تصریح کرد:این مبلغ و دیه این افراد به هیچ و جه به محکومین پرداخت نمی شود بلکه ستاد دیه این مبلغ را به خانواده هایی که طرف حادثه هستند پرداخت می کند.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت:مردم استان با روحیه گذشت و ایثاری که دارند بخش اعظمی از طلب خود را در این گونه موارد می بخشند و حتی از ورود افراد به زندان نیز جلوگیری می کنند.
دادستان دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه بیشترین محکومین جرائم غیر عمد را موتور سواران به خود اختصاص داده اند،گفت:در اغلب تصادفات درون شهری استان یکی از طرفین تصادف موتورسواران هستند که بیشتر آن ها گواهینامه و بیمه ندارند.
مسلم محمد یاران افزود:این موتورسواران که بیشتر قشر جوان هستند با رعایت نکردن قانون در بسیاری از مواقع باعث آسیب رساندن به خود و مصدومیت یا مرگ افراد دیگر می شوند و به دلیل نداشتن توان مالی کافی برای پرداخت دیه به زندان می افتند.
دو هزار و 253 مددجو در سه زندان و یک کانون اصلاح و تربیت خراسان شمالی نگهداری می شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار