معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خبر داد:

دستیابی به روش درمان کرونا طی دو ماه آینده

ملک‌زاده بااشاره به شرکت ایران در مطالعه بزرگ جهانی گفت: تا دو ماه آینده می‌توانیم به روش درمان بیماری برسیم.
کد خبر: ۸۳۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۳ 16 April 2020

دستیابی به روش درمان کرونا طی دو ماه آینده

به گزارش تابناک سمنان: رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در اخبار علمی فرهنگی شبکه ۴ با اشاره به اینکه مطالعات متعددی در خصوص بیماری کرونا در ۷۰ دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است، اظهار کرد: برخی طرح‌های تحقیقاتی به صورت شبکه‌ای در بین دانشگاه علوم پزشکی انجام و اطلاعات ثبت می‌شود.

ملک زاده تاکید کرد: یک مطالعه بزرگ در ۷۰ کشور دنیا انجام می‌شود و ۳۰ تا ۴۰ مطالعه قابل قبول در نمونه‌های کوچک در ایران انجام می‌شود، اما باید توجه داشت که تمام این مطالعات به نتیجه قطعی برای درمان نمی‌رسد و باید یک مطالعه بزرگ در بین چندین کشور انجام شود تا به درمان موثر و قطعی ویروس کرونا دست پیدا کرد.

او ادامه داد: بسیاری کشور‌ها تحت نظارت سازمان بهداشت جهانی در یک مطالعه بزرگ شرکت دارند و ایران به عنوان عضو فعال منطقه شناخته شده و تا یک تا دو ماه آینده می‌توانیم به روش درمان بیماری برسیم.

آغاز مطالعه بیماری برای افراد بدون علامت

ملک زاده تاکید کرد: آزمایش خون از نمونه های کشوری با این هدف انجام می شود که چند درصد از ایرانی‌ها به این ویروس مبتلا و سپس خوب شدند زیرا برخی از افراد بدون علامت بوده و این طرح به ما کمک می‌کند تا بفهمیم که در کجای این اپیدمی قرار داریم این مطالعه از امروز شروع و ظرف دو هفته مطالعه کامل می شود و این طرح در اکثر دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود.

او با اشاره به اینکه ما هنوز درمان موثر در بیماری کرونا را پیدا نکردیم، افزود: نه تنها در ایران بلکه هیچ جای دنیا داروی موثری در درمان ویروس کرونا کشف نشده است نکردند و تا به امروز دارو‌های مصرفی اثر چشمگیری در درمان کووید ۱۹ نداشته است و بیشتر دارو‌های مورد استفاده در درمان کرونا مربوط به آنفولانزا و سایر بیماری‌های ویروسی است.

ملک زاده افزود: در ایران امکان تولید هر دارویی وجود دارد، اما هنوز داروی مورد نظر در درمان کرونا کشف نشده است و به محض اینکه دارو کشف شود ما توانایی تولید آن را در کشور داریم.

او گفت: هیچ کدام از داروهایی که امروز در درمان کرونا مشهور شده و بر سر زبان‌ها افتاده اند هیچ کدام تاکنون به طور قطعی موثر نبوده و برخی از آن‌ها ضرر دارند.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: بیماران کرونایی نباید دنبال دارو باشند همه دارو‌ها در بیمارستان‌ها موجود است و پیش بینی می‌کنیم که ساخت داروی درمان کرونا حداقل دو ماه طول بکشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار