مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر:

طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تدوین شد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تدوین شد که تاکنون عملیات اجرایی این طرح ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۸۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱ 23 August 2015

عبدالله آورا ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به وسعت تقریبی یک‌هزار و 880 هکتار ایجاد شده اظهار داشت: امکانات زیربنایی و امتیازات خاص این منطقه ویژه، نزدیکی به فرودگاه بین المللی بوشهر،برخورداری از امکانات بندری برای تخلیه و بارگیری کالا، بهره گیری و استفاده کامل از امکانات شهری، و وجود تمام زیرساخت‌های سرمایه گذاری مانند آب، برق، گاز، تلفن، راه است.

وی،دسترسی به انرژی ارزان با توجه به نزدیکی منطقه به منابع عظیم انرژی گاز پارس جنوبی را از دیگر ویژگی‌های منطقه ویژه اقتصادی بوشهر برشمرد و افزود: امکان ترانزیت سریع کالا از طریق فرودگاه، دریا و جاده، پائین بودن هزینه‌های انبارداری و نگه‌داری، امکان احداث واحدهای صنعتی با برخورداری از معافیت‌های گمرکی برای واردات و صادرات قطعات و مواد اولیه کالاهای تولید شده از مزیت‌های مهم منطقه ویژه اقتصادی بوشهر است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با اشاره به اینکه این منطقه به محل تولید محصولات کشاورزی مختلف از جمله خرما و آبزیان نزدیک است بیان کرد: استقرار صنایع کشتی سازی و فراساحلی در منطقه، نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی پارس به عنوان قطب انرژی و تولید مواد اولیه پتروشیمی بخشی دیگر از ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بوشهراست.

آورا به مزیت‌های قانونی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر پرداخت و گفت: صدور گواهی مبدأ برای کالاهایی که از منطقه خارج می‌شوند، صدور قبض انبار تفکیکی قابل معامله توسط مدیریت منطقه، امکان پردازش کالا در منطقه و ایجاد ارزش افزوده آن، متروکه نشدن کالاـ امکان ترانزیت و صادرات مجدد برای کالاهای وارده به منطقه از مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بوشهراست.

وی با بیان اینکه ورود کالا  به منطقه ویژه اقتصادی بدون پرداخت عوارض گمرکی و سود بازرگانی است خاطرنشان کرد: برخورداری از معافیت گمرکی برای ورود کالاهای ساخته شده در منطقه به داخل به میزان ارزش افزوده، و معافیت مالیاتی ویژه واحدهایی که طرح توسعه‌ای اجرا کنند از دیگر مزیت‌های منطقه ویژه بوشهر است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با اشاره تدوین طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: برای اجرای این طرح 2.3 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است که تاکنون پیشرفت آن 40 درصد است.

آورا، توسعه شبکه برق و اصلاح سویچ برد در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برای اجرای این طرح 3 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

وی از اجرای طرح توسعه شبکه گاز در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر خبرداد و افزود: برای اجرایاین طرح که در حال انتخاب پیمانکار است 2 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به توسعه شبکه آب دراین منطقه پرداخت و افزود: برای اجری این طرح که بزودی پیمانکار انتخاب می‌شود 600 میلیون ریال اعتبار مصوب شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار