لزوم همکاری دهیاران در حفظ جنگل‌ها

فرماندار شهرستان پارس‌آباد نقش اساسی جنگل در حفظ اکوسیستم طبیعی را تشریح کرد و از بخشداری‌ها و دهیاران روستاها خواست در راستای حفظ جنگل و مراتع با منابع طبیعی همکاری کنند.
کد خبر: ۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵ 25 February 2015

ناصر نصیری در جلسه بررسی مشکلات منابع طبیعی پارس‌آباد با تشریح اهمیت و جایگاه منابع طبیعی و با بیان اینکه حفظ و حراست از منابع طبیعی وظیفه همگانی است، گفت: در شهرستان پارس‌آباد بیش از 65 هزار هکتار مراتع بکر و یک‌هزار و 400 هکتار جنگل طبیعی وجود دارد که اکثر مراتع در محدوده قشلاقات عشایری قرار دارد.

وی افزود: این منابع طبیعی علاوه بر تامین علوفه مورد نیاز دام‌ها به مدت 6 ماه از سال، جلوه‌ خاصی نیز از لحاظ طبیعت و جلوگیری از فرسایش خاک به این شهرستان بخشیده است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد از بهره‌مندی بیش از 40 هزار هکتار مراتع در چهار حوزه آبخیزداری خبر داد و خواستار جلوگیری از تخریب مراتع و مدیریت چرای دا‌م‌ها و همچنین افزایش پوشش گیاهی شد.

نصیری بر حفظ جنگل طبیعی و کاشت درختان در مناطق مستعد شهرستان به ویژه در کناره رود ارس و کناره جاده‌های ورودی شهر تاکید کرد.

این مسئول در پایان نقش اساسی جنگل در حفظ اکوسیستم طبیعی را تشریح کرد و از بخشداری‌ها و دهیاران روستاها خواست در راستای حفظ جنگل و مراتع با منابع طبیعی همکاری کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار