معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

وجود ۱۳ هزار تشکل کارگری در کشور/ اصلاح قوانین شورا‌های کارگری مهم‌ترین دغدغه تشکل‌ها است

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه در سال‌های اخیر تشکل‌های کارگری رشد ۶۹ درصدی داشته اند گفت: در حال حاضر ۱۳ هزار تشکل کارگری در کشور وجود دارند که ۲۲۲ تشکل آن در استان مرکزی است
کد خبر: ۷۹۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲ 28 October 2019

 

حاتم شاه کرمی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در کشور ۱۳ هزار تشکل کارگری وجود دارد، گفت: در استان مرکزی بیش از ۲۲۲  تشکل وجود دارد که باید در این خصوص تلاش‌های بیشتری صورت پذیرد.
وی بابیان اینکه در دولت تدبیر و امید تشکل‌های کارگری رشد ۶۹ درصدی داشته‌اند افزود: در طول عمر فعالیت ۴۰ ساله  انقلاب این رشد تشکل‌ها بی‌سابقه بوده و این امر نشان از اعتقاد وزارت کار به حضور تشکل‌های کارگری و اهمیت دادن به آن‌ها است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصلاح قوانین شورا‌های کارگری را از مهم‌ترین دغدغه‌های تشکل‌ها دانست و گفت: هم اکنون این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به پایان رسیده و همه نمایندگان باید کمک کنند تا این طرح در صحن علنی مجلس به تصویب برسد.

وی با اشاره به اینکه وزیر کار اهمیت ویژه‌ای به مسائل کارگری و دغدغه‌های کارگران دارند افزود: مجموعه وزارت کار حامی و پشتیبان خواسته‌های قانونی کارگران است و همه آن‌ها را پیگیری می‌کند.

شاه کرمی با بیان اینکه در جلسه اخیر سهام هپکو به سازمان خصوصی سازی برگشته و تأمین نقدینگی توسط بانک ملی انجام شده است گفت: امروز وضعیت مدیریت و بدهی‌های این شرکت باقی مانده که بر طبق مصوبه شورای عالی اقتصاد مقاومتی اختیاراتی به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید داده شده که می‌تواند تمامی بدهی‌های مالیاتی، بیمه‌ای و سایر سازمان‌ها را تعیین تکلیف کند و این هم اقدامی مثبت است.

وی در خصوص مشکلات آذرآب خاطرنشان کرد: به طور مکرر وضعیت آذرآب به وزیر گزارش داده می‌شود و امیدواریم وضعیتی که برای هپکو رقم خورده برای آذرآب نیز شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار