واردات چوب به کشور افزایش می یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ایجاد واحد قرنطینه واردات چوب در استان‌های شمالی، گفت: واردات چوب در کشور افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۷۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ 17 August 2015
 به‌گزارش تابناک نقل از خبرگزاری تسنیم از ساری،  محمدرضا نعمت زاده بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح کارخانه تولید خمیر کاغذ در شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، اظهار داشت: شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی از صنایع چوب و کاغذ مازندران حمایت‌های مطلوبی می‌کند و این حمایت‌ها مضاعف خواهد شد.
وی افزود: صنعت کاغذ و سلولزی در کشور باید دارای نقشه راه باشند و باید کاغذ از داشتن سود بازرگانی مطلق باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه باید کاغذ مورد نیاز روزنامه نگاران در سریع‌ترین زمان ممکن تامین شود، تصریح کرد: امسال تلاش کردیم بیشترین حمایت‌ها را به صنعت کاغذ روزنامه داشته باشیم و در این راستا سود بازرگانی روزنامه‌ها را به 4 درصد کاهش دادیم.
نعمت زاده با بیان اینکه سرانه مصرف کاغذ داخلی در ایران کاهش یافته و نوعی نگرانی در صنعت کاغذ کشور است، افزود: باید با حفاظت بهینه از منابع طبیعی و جنگل، جلوی نابودی عرصه‌های طبیعی را بگیریم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه جنگل موجود زنده ای بوده که باید ضمن استفاده بهینه از منابع آن، در جهت احیا و زندگانی آن تلاش جدی شود، گفت: در صورتی که بهره‌برداران جنگل از آن خوب نگهداری نکنند، باید منتظر تخریب و نابودی زودهنگام اراضی جنگلی کشور باشیم.
وی با بیان اینکه باید واحدهای تولیدی چوب حافظان واقعی جنگل باشند، افزود: استفاده از درختان جنگلی با جدیت و حساسیت بیشتری صورت گیرد.
نعمت زاده با اشاره به آمادگی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنایع سلولزی، تصریح کرد: باید از طریق ایجاد واحد قرنطینه در استان‌های شمالی، جلوی آفت‌های واردات هیزم و چوب آلات را در کشور بگیریم.
وی با بیان اینکه واردات چوب برای حفظ جنگل گسترش خواهد یافت، گفت: امیدواریم در بهینه‌سازی مصرف چوب‌های جنگلی، طرح‌های اثرگذاری از سوی بهره‌برداران اتخاذ شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار