مازندران روی خط کم آبی است

کد خبر: ۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹ 24 February 2015
 استاندار مازندران با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی میزان بارندگی در استان و خطر بروز خشکسالی و کم آبی گفت: کشاورزی بحث مهم در اقتصاد استان است.

به گزارش مهر، ربیع فلاح جلودار صبح سه شنبه در شورای اداری استان گفت: باید نسبت به آب تخت کردن اراضی، شخم اراضی و نوع واریته ها از اکنون برنامه ریزی و کمک شود تا زمان را از دست ندهیم.

وی با بیان اینکه جلسه ستاد مدیریت بحران در زمینه آب تشکیل می شود، گفت: در حال حاضر تلاشهای برای ساخت سد و مدیریت آب در استان صورت گرفته است.

استاندار مازندران به در پیش بودن سال جدید اشاره و ستاد تسهیلات سفر اشاره کرد و گفت: استان مازندران در طول سال مسافرپذیر است و همواره باید برای استقبال از مسافران آماده باشیم.

مازندران مهیای بزرگترین رویداد ورزشی کارگری می شود

وی با بیان اینکه مازندران، مهیای بزرگترین رویداد فرهنگی و ورزشی کارگران در روزهای آینده می شود گفت: این برنامه در سطح کشور بی نظیر است و امیدواریم میزبان خوبی باشیم.

فلاح جلودار همچنین یادآور شد: دو هزار ورزشکار در ۱۵ شهرستان استان در رشته های مختلف ورزشی رقابت می کنند و باید این رویداد به بهترین شکل مدیریت شود.

وی به اجلاس مقاومتی که با میزبانی وزارت کشور برگزار شده بود، اشاره کرد و گفت در این اجلاس بحثهای زیادی شده است و باید از ظرفیتهای موجود در استانها استفاده کنیم.

بخش خصوصی محور فعالیتهاست/ بیان دستاوردهای سفر به روسیه

وی گفت: محور فعالیت ما باید روی بخش خصوصی باشد و به رغم مشکلات اقتصادی، امسال رقم تخصیص بودجه به استان خوب بوده است.

استاندار مازندران به سفر هیئت اقتصادی و سیاسی استان به روسیه اشاره کرد و گفت: این سفر در پی سفر اردیبهشت ماه استاندار آستراخان به مازندران صورت گرفته است.

فلاح جلودار بیان داشت: دستگاهها دولتی به عنوان سیاستگذار و پشتیبان بخش های اقتصادی باشند و باید زمینه مناسب برای توسعه مناسبات فراهم شود.

وی از آستراخان به عنوان دروازه به کشور بزرگ روسیه یادکرد و گفت: این درحالیست که مازندران استانی سرسبز و با شرایط مطلوب است و توافقات خوبی در سفر به روسیه انجام شده است.

ربیع فلاح جلودار با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات سفر به روسیه گفت: ایجاد اتاق سرای تجاری از جمله اقدامات بوده است و در نشست با تجار ایرانی در آستراخان نیز به نتایج خوبی رسیدیم.

سرای تجاری و پرواز هوایی ایجاد می شود

وی گفت: سرای تجاری پل ارتباطی بین تجار ایران با کشورهای حاشیه خزر است و همچنین برای صادرات محصولات مازندران به روسیه برنامه ریزی شود.

استاندار مازندران با عنوان اینکه کاروانسراهای بزرگی به نام ایران در آستراخان داشتیم عنوان کرد: بسیاری از این کاروانسراها به مرور زمان از بین رفته است.

وی یادآور شد: زمینه صادرات برخی اقلام کشاورزی استان به آستراخان، صدور خدمات فنی و مهندسی از دیگر توافقها بوده است.

وی عنوان کرد: ایجاد پرواز هوایی بین مازندران و آستراخان از دیگر توافقات بوده است و از اردیبهشت ماه این طرح طبق توافق صورت گرفته اجرایی می شود.

استاندار مازندران ادامه داد: فضا و زمینه خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی وجود دارد و باید از این فرصت ایجاد شده بهره گرفت.

وی با تاکید بر اینکه در چارچوب مقرارات، تفاهمنامه و توافق هایی صورت گرفته است گفت: ایجاد سرای تجاری و راه اندازی پرواز هوایی باید به جدیت پیگیری شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه همایش بزرگ تاریخ محلی مازندران برگزار می شود، گفت: بنا داریم برای هر شهرستان استان، هفته فرهنگی درنظر گیریم.

وی با تاکید بر اینکه مردم استان لایق بهترین ها هستند گفت: در زمینه طرح دریا باید طرحی خوب و مدرن در استان اجرایی شود.

در جلسه شورای اداری و هنگام شروع صحبت میرباقری قائم مقام وزیر کشور از خبرنگاران حاضر خواسته شد تا جلسه را ترک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار