معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی:

برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای در سراسر خراسان رضوی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶ 12 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی جواد پورجاهد در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: با توجه به آئین‌نامه انجمن‌های ورزشی دانش‌آموزان، مسابقات ورزشی به صورت قطبی و استانی و در تمامی مقاطع برگزار می‌شود که در این مسابقات حدود 16 هزار نفر از دانش‌آموزان استان شرکت کردند که 2 درصد از دانش‌آموزان استان به شمار می‌روند.

وی پیرامون المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای تصریح کرد: المپیادهای درون مدرسه‌ای در سال 93 به صورت پایلوت و در سال 94 به صورت سراسری در تمامی مدارس استان برگزار می‌شود که تاکید بر توسعه ورزش همگانی در مدارس و نهضت داوطلبی در حوزه ورزش دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی یکی از ویژگی‌های مهم این المپیادها را مشارکت چشمگیر خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: تامین هزینه‌های مراسم افتتاحیه، اختتامیه، داوری، امور درمانی و ...برعهده والدین است که این امر مشارکت بیشتر خانواده‌ها در امور تربیتی و ورزشی را تقویت می‌کند.

پورجاهد از تحت پوشش قرار دادن 50 درصد از دانش‌آموزان استان در المپیادهای درون مدرسه‌ای خبر داد و افزود: براساس تکالیف وزارتی 250 هزار از دانش‌آموزان استان در تمامی مقاطع باید در این طرح شرکت می‌کردند، اما با تلاش‌های گسترده معاونت سلامت و تندرستی این رقم به 750 هزار نفر رسید.

وی از جمله مهم‌ترین اهداف المپیادهای درون مدرسه‌ای را فراهم کردن زمینه‌های استعدادیابی دانش‌آموزان دانست و بیان کرد: در کنار توسعه ورزش‌های همگانی، فراهم کردن زمینه‌های استعدادیابی دانش‌آموزان از جمله اقدامات حائز اهمیت است که این مسیر توسط المپیادهای درون مدرسه‌ای هدایت می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی توجه به ورزش را از جمله برنامه‌های سال تحصیلی 94-95 دانست و خاطرنشان کرد: در برنامه‌های جامع نظام تربیت بدنی سعی می‌شود تا دانش‌آموزان به طور غیر مستقیم برای پذیرش مسئولیت در دیگر حوزه‌ها همچون دین، اقتصاد، هنر، سیاست، تحصیل و ... آماده شوند و به همین سبب توجه به ورزش با جدیت بیشتری در سال تحصیلی جدید دنبال می‌شود.

پورجاهد یکی از مشکلات مدارس را فرار دانش‌آموزان از برنامه‌های آموزشی عنوان کرد و گفت: برخی از دانش‌آموزان از برنامه‌های آموزشی فراری هستند و گسترش ورزش در مدارس می‌تواند نشاط را به کلاس‌های درس بازگرداند و دانش‌آموزان را برای برنامه‌های آموزشی آماده کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار