معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش ایلام

اعتبارپژوهشی دراستان صفراست

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش ایلام گفت: وقتی صحبت از اعتبار پژوهشی می شود، فوراً عدد صفر خودنمایی می کندولی این امر نمی تواند مانعی بر سر راه انجام فعالیت های پژوهشی به حساب آید.
کد خبر: ۷۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶ 07 August 2015

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام؛ با هدف ارائه پیشنهادهای پژوهشی جهت طرح در شورای آموزش و پرورش جلسه کارگروه تحقیقات و پژوهش با حضور جمعی از صاحب نظران و نمایندگان معاونت های مختلف، در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش در این جلسه گفت: متاسفانه وقتی صحبت از اعتبار پژوهشی می شود، فوراً عدد صفر خودنمایی می کند اما این امر نمی تواند مانعی بر سر راه انجام فعالیت­ های پژوهشی به حساب آید.

امیر مهردادی گفت: معلم موفق را معلمی دانست که اطلاعات و دانش لازم داشته باشد و بتواند در عرصه ی تحقیق و پژوهش فعالیت نماید؛ که پرورش چنین معلمی با این اعتبار صفر پژوهشی امکان پذیر نمی باشد.

در ادامه این جلسه، رئیس گروه تحقیق و پژوهش گفت: فلسفه تشکیل این کارگروه، کمک کارشناسی و کیفیت بخشی به تصمیمات و مصوبات شورای آموزش و پرورش در حیطه ی مباحث مربوط به تحقیق و پژوهش می باشد.

خلیل کمربیگی کمبود اعتبارات پژوهشی؛ عدم برخورداری پژوهشکده تعلیم و تربیت از مکان مستقل با امکانات مناسب؛ فقدان انگیزه لازم جهت انجام فعالیت های پژوهشی در نزد اغلب فرهنگیان، تعداد اندک و منفعل بودن پژوهش سراهای دانش آموزی و عدم برخورداری اغلب تصمیمات در حوزه آموزش و پرورش از پیوست پژوهشی را، از مهم ترین مسائل و مشکلات حوزه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش استان برشمرد.

در پایان این جلسه،  مقرر گردید تا مواردی چون برخورداری آموزش و پرورش از اعتبارات پژوهشی استان، احداث ساختمانی مجزا جهت پژوهشکده تعلیم و تربیت در ایلام و تقویت و توسعه ی پژوهش سراهای دانش آموزی در تمامی شهرستان ها و مناطق، در جلسات شورای آموزش و پرورش استان مطرح شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار