پیش‌بینی کاهش کیفیت هوا در کردستان

بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی کردستان با توجه به شرایط تشکیل گرد و غبار بر روی عراق و سوریه و امکان انتقال بخشی از آن به سطح استان به خصوص مناطق غربی و جنوبی کردستان، برای امروز و فردا تا حدودی کاهش کیفیت هوا و دید افقی مورد انتظار است.
کد خبر: ۷۳۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰ 06 April 2019

به گزارش تابناک کردستان، با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، برای ارتفاعات و گردنه‌ها نیز کولاک برف و در برخی نقاط رعد و برق و بارش تگرگ پیش بینی شده است.

بر اساس این پیش‌بینی‌ها تا اواخر وقت امروز بارش‌ها شدت یافته و مناطق مریوان، بانه، سروآباد، اورامان، سقز، کامیاران و سنندج شاهد این بارش‌های بهاری خواهند بود.

همچنین بارش‌ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه، اغلب در بعد از ظهرها و به صورت رگباری به ویژه برای نواحی غربی استان خواهد بود و مقدار بارش‌های روز دوشنبه قابل ملاحظه‌تر خواهد بود.

با توجه به ماهیت بارش‌های بهاره و رواناب ایجاد شده از ذوب برف، آب‌گرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه‌ها رخ خواهد داد و همچنین در این مدت امکان ریزش کوه و سقوط بهمن در ارتفاعات و گردنه‌ها دور از انتظار نیست.

همچنین با توجه به شرایط تشکیل گرد و غبار بر روی عراق و سوریه و امکان انتقال بخشی از آن به سطح استان به خصوص مناطق غربی و جنوبی کردستان، برای امروز و فردا تا حدودی کاهش کیفیت هوا و دید افقی مورد انتظار است.

از لحاظ دمایی نیز طی امروز و فردا تغییرات قابل توجه دمایی نخواهیم داشت و بر اساس حداقل و حداکثر دمای ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های استان، سروآباد با ۱۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان و زرینه نیز با یک درجه بالای صفر سردترین نقطه کردستان بوده است.

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار