وزیر آموزش و پرورش : از وضعیت مدارس کهگیلویه و بویراحمد و لرستان بی اطلاع هستیم

کد خبر: ۷۳۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴ 02 April 2019
وزیر آموزش و پرورش گفت: در استان‌های لرستان و کهگیلویه و بویراحمد، مدارس بسیاری آسیب دیده یا در معرض خطر قرار گرفته‌اند که در حال حاضر گزارش دقیقی از وضعیت این مدارس آسیب‌دیده نداریم.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش که در شهر آق قلا از توابع گلستان و در جمع خبرنگاران حضور یافته بود در خصوص آخرین تصمیمات وزارت آموزش و پرورش برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان در مدارس سیل زده توضیح داد: در روز شنبه هفدهم فروردین ماه مدارس سراسر کشور فعالیت شان را آغاز می‌کنند اما با توجه به بروز سیل در برخی استان‌ها و نقاط کشور، امکان ایاب و ذهاب برای دانش آموزان وجود ندارد، کانکس‌هایی در شهرستان‌های سیل زده برای شروع فعالیت کاری دانش آموزان در نظر گرفته شده است.
بطحایی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش آمادگی دارد از هفدهم فروردین ماه بدون وقفه فعالیت خودش را آغاز کند، گفت: در مناطقی که به دلیل بروز سیل دچار آبگرفتگی شده‌اند، کلاس‌ها و مدارس جایگزین در نزدیکترین محل به مدارس و آسیب دیده و محل سکونت سیل‌زدگان پیش‌بینی شده است.
وی به اقدامات آموزش و پرورش در مناطق سیل زده اشاره کرد و اظهار داشت: از آنجایی که حفظ جان دانش‌آموزان اولویت اصلی این وزارتخانه محسوب می‌شود، ما عجله‌ای برای راه‌اندازی مدارس آسیب دیده و یا حضور دانش آموزان سیل‌زده در این مدارس نداریم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در استان‌های لرستان و کهگیلویه و بویراحمد مدارس بسیاری آسیب دیده و یا در معرض خطر قرار گرفته‌اند که در حال حاضر گزارش دقیقی از وضعیت این مدارس آسیب‌دیده در اختیارمان نیست و امکانات این مناطق  برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان محدود است.
وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش برای تهیه لوازم تحریر،کتاب و  تجهیزات آموزشی در مناطق آسیب دیده، اقداماتی را انجام داده و همچنین منابع و اعتباراتی برای بازسازی و ایمن‌سازی مدارس در نظر گرفته است.
بطحایی گفت: امیدوارم که به محض اینکه سیل تمام شد و مردم امکان بازگشت به منازلشان را داشتند، بتوانیم به دانش‌آموزان در این مناطق ارائه خدمت مناسبی داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار