"شاعا" ایده ای ارزشمند در انجام تحقیقات

شاعا را شبکه آزمایشگاه‌های علم کشور یکی از تدابیر ارزنده دولت تدبیر و امید است که پیرو دستور مقام معظم رهبری درباره فراهم کردن بستری عادلانه در انجام تحقیقات، کلیه امکانات موجود در یک منطقه، در یک شبکه مجازی برای استفاده تمام محققان به اشتراک گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۷۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 06 August 2015
به گزارش تابناک نقل از بلاغ به روایت از نگاه آزاد دکتر مسلم منصور لکورج در جمع خبرنگاران درباره طرح‌های پژوهشی دانشگاه و میزان پیشرفت و کاربردی بودن آن طرح‌ها گفت: در سال گذشته قریب به ۲۳ طرح مصوب از سال‌های قبل به اتمام رسید که عمدتا برای صنایع دفاعی کشور بود و همگی جزء طرح‌هایی بودند که در سطح نیمه صنعتی تعریف شده و به نتیجه رسیدند.
وی در مورد طرح‌هایی که در سال ۹۳ تصویب شده بود نیز بیان کرد: هفت طرح مصوب داشتیم که یکی از آن طرح‌ها تحت عنوان "ساخت رینگ پرفشار پیستون” برای شرکت دیزل سنگین ایران بود که به تولید انبوه رسید و موفقیت خیلی خوبی برای دانشکده مکانیک دانشگاه مازندران بود که این پروژه توسط آقای دکتر میر امین حسینی در مرکز رشد دانشگاه مازندران ( شرکت دانش بنیان مازرون صنعت شمال) انجام شده بود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: سعی کردیم در سال گذشته این بستر لازم را در پژوهش فراهم کنیم که اعضای هیات علمی دانشگاه بتوانند در یک آرامش نسبی خیلی خوب، به امر پژوهش بپردازند.
رییس کارگروه شبکه شاعای استان مازندران در بخش دیگری از سخنانش، شاعا را شبکه آزمایشگاه‌های علمی کشور معرفی کرد و افزود: شاعا یکی از تدابیر ارزنده دولت تدبیر و امید است که پیرو دستور مقام معظم رهبری درباره فراهم کردن بستری عادلانه در انجام تحقیقات، کلیه امکانات موجود در یک منطقه، در یک شبکه مجازی برای استفاده تمام محققان به اشتراک گذاشته می‌شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران با اشاره به فعالیت شاعا در استان گفت: در استان مازندران، توسط کارگروه شاعای استانی این مهم سازماندهی شد و اکنون تمام محققانی که در استان مازندران مشغول فعالیت هستند می‌توانند در قالب این شبکه از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه مازندران و یا دیگر دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی عضو شاعای استانی بهره‌مند شوند.
دکتر منصور لکورج در پایان با بیان این مطلب که یقینا هر یک از دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی ما نمی‌توانند دستگاه‌های گران‌قیمتی که در بخش‌های شیمی، فیزیک و تربیت‌بدنی و … موجود است را داشته باشند، خاطرنشان کرد: این شبکه این فرصت را برای محققان ایجاد کرد تا بتوانند از این امکانات به‌طور عادلانه استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار