مدیرکل راه و شهرسازی قم خبر داد:

واگذاری ۸ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال/ وجود 50 نقطه حادثه‌خیز در راه‌های استان

ظرف دو سه هفته آینده آمادگی واگذاری چهار هزار واحد مسکونی مهر را فراهم خواهیم کرد و چهار هزار واحد دیگر نیز تا پایان سال جاری در اختیار مردم قرار داده می شود. ۵۰ نقطه حادثه‌خیز در راه‌های روستایی قم وجود دارد که برای رفع هر کدام نیاز به دو میلیارد تومان اعتبار می باشد.
کد خبر: ۷۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷ 05 August 2015
به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: خبرنگاران چشم بینای مردم هستند و لازمه یک جامعه پویا، ارتباط مناسب بین مردم ومسئولان است ورسانه ها می توانند در این زمینه نقش عمده ای را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه فضای رسانه‌ای باید به سمت صداقت پیش برود گفت: خبرنگار باید با مردم باشد و مشکلات و دردهای مردم را درک کند، نقش مطالبه‌گری را به خوبی ایفا کند و نسبت به مشکلات موجود در سطح اجتماع نقد منصفانه داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم با بیان اینکه در دهه اخیر در عرصه خبر رشد خوبی داشتیم، گفت: باید گفتار و رفتار خبرنگار حساب شده باشد و در این عرصه به شفاف‌سازی فضای جامعه کمک کند.

وی در ادامه به برنامه های اداره کل راه وشهرسازی استان درسال جاری اشاره کرد وافزود: تعهد قم در ساخت مسکن مهر 46 هزار واحد است و تا امروز 38 هزار واحد را به مردم تحویل داده ایم.

بهشتی تصریح کرد: ظرف دو سه هفته آینده آمادگی واگذاری چهار هزار واحد مسکونی مهر را فراهم خواهیم کرد و چهار هزار واحد دیگر نیز تا پایان سال جاری در اختیار مردم قرار داده می شود.

وی گفت: این استان با توجه به درصد ساخت مسکن مهر و تحویل واحدهای آماده شده در بین 31 استان کشور رتبه اول را در اختیار دارد و از این پس باید به فکر تامین خدمات مسکن مهر باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به مشکلات مسکن مهر افزود: دستگاه های زیادی در مسکن مهر نقش دارند که نقش وزارت راه و شهرسازی تامین زمین، طراحی سایت های مسکن مهر و ارائه تسهیلات بانکی است.

وی افزود:سایر دستگاه های اجرایی چون متولیان آب، برق، فاضلاب و مخابرات نیز عهده دار وظایف خاصی بودند اما زمانی که یک فعالیت از حالت طبیعی خود خارج می شود در نقاطی شاهد سرباز زدن مشکلات هستیم.

وی همچنین به احداث کمربندی 110 کیلومتری قم اشاره کرد و گفت: این کمربندی با 21 تقاطع غیرهمسطح و مقاطع اخذ عوارض برنامه‌ریزی شده است.

بهشتی با اشاره به اجرای طرح تعریض محور قم کهک خاطرنشان کرد:بر اساس آمار تلفات چهار ماهه اخیر در این محور، اکثر فوت‌شدگان و مجروح‌شدگان بخش کهک غیربومی بودند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه راه‌های روستایی قم وجود دارد، افزود: قم محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور است و ما مجبوریم به جاده‌هایی که نقش ملی دارند بیشتر توجه کنیم که این موجب شده در جاده‌های استانی و بین بخش‌ها مشکل داشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اضافه کرد: تصمیم گرفته‌ایم که دیگر منابع استانی را در پروژه‌های ملی صرف نکنیم و آنها را به راه‌های استانی اختصاص دهیم.

وی با اشاره به اینکه میانگین آسفالت بودن راه‌های روستایی در کشور ۶۱ درصد و قم ۹۸ درصد است، اظهار داشت: در راه‌های روستایی ۵۰ نقطه حادثه‌خیر داریم که هر کدام برای رفع شدن به ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار