منطقه ویزه اقتصادی سلماس کلید خورد

کد خبر: ۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸ 22 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه ،محمد رحیمی شهردار سلماس در خصوص امضای تفاهم نامه بین شهرداری شهر سلماس و سازمان همیاری شهرداری های آذربایجان غربی گفت: سازمان همیاری شهرداری های استان به زودی با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال فاز اول احداث منطقه ویژه اقتصادی سلماس را در 187 هکتار زمین که شامل فنس کشی، آماده سازی زمین و احداث کامل ساختمان گمرک منطقه است، اجرایی می کند.

وی اظهار کرد: هیچ نوع واگذاری از اراضی این منطقه اقتصادی صورت نگرفته ولی می توان گفت که بیشتر درخواست کنندگان اراضی آن، تولیدکنندگان ماشین آلات و صنایع خودرویی هستند.

شهردار سلماس ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان، تنها منطقه مصوب دولت در آذربایجان غربی است و اولین منطقه ای است که عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

رحیمی از صاحبان صنایع، تولیدکنندگان، صادرکنندگان دعوت کرد تا در اولین فرصت برای درخواست اراضی اقدام کنند چرا که اراضی مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی با کمترین تشریفات در اختیار فعالان این عرصه قرار می گیرد و این نیز بزرگترین مزیت محسوب می شود.

منطقه ویژه اقتصادی سلماس با توجه به نزدیکی به فرودگاههای ارومیه و تبریز و نیز نزدیکی به راه آهن و مرزهای بازرگان، سرو و رازی و نیز مجاورت با شهرهای تبریز و ارومیه، درصورت راه اندازی یکی از مناطق استراتژیک اقتصادی خواهد بود که تاثیر مثبتی در روند فعالیت های اقتصادی استان داشته و نیز خروج شهرستان سلماس از بن بست اقتصادی را موجب می شود.

سلماس در 90 کیلومتری مرکز استان و در شمال آذربایجان غربی واقع است و در مجاورت مرزهای ایران و ترکیه قرار دارد.و 200 هزار نفر جمعیت قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار