بهره مندی ۹۰۰ سالمند از خدمات بهزیستی میبد

رئیس بهزیستی شهرستان میبد گفت:۹۰۰ سالمند از خدمات بهزیستی این شهرستان بهرمند هستند.
کد خبر: ۶۶۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ 27 September 2018

سید محسن فلاح رئیس بهزیستی شهرستان میبد  باتوجه به رویکردجهانی و افزایش سن امید به زندگی در جهان و در کشورمان، شاهد افزایش آمارسالمندی هستیم براین اساس ضرورت دارد برنامه ریزان جامعه به سمتی حرکت کنند که نیازها و ملزومات سالمندان را دربحث تکریم سالمندان براساس آموزه‌های دینی و سایر مسائل زندگی فراهم نمایند.

فلاح با اشاره به شعار جهانی سالمندان که به نام گرامیداشت پیشکسوتان و مدافعان حقوق سالمندان است افزود: ۹۰۰ سالمند تحت پوشش اداره بهزیستی میبد هستند.

وی گفت: از مهمترین موضوعات در مقوله سالمندی سالم سالمند شدن، برخورداری سالمندان از بضاعت مالی، استفاده از تجربیات آنها، ایجادامنیت لازم برای سالمندان در محیط زندگی و دسترسی لازم به تمام خدمات شهری، مراقبت‌های خانگی و تکریم سالمندان است.

فلاح با اشاره به عناوین روز‌های این هفته، برخی از برنامه‌های هفته تکریم سالمندان در شهرستان را برگزاری همایش سالمندان، مراسم عزاداری حسینی ویژه سالمندان زن در مرکز حبیب ابن مظاهر، اجرای مسابقات گوناگون دربین سالمندان، اجرای برنامه ورزشی و تفریحی برشمرد.

رئیس بهزیستی میبد با اشاره به طرح ویزیت درمنزل گفت: طرح ویزیت درمنزلرا مهمترین خدمت برای سالمندان برشمرد و افزود: در این طرح عمدتا خدمات توانبخشی و آموزشی به سالمندان ارائه می‌شود که مهمترین رویکرد بهزیستی در این حوزه سوق دادن سالمندان به سمت مراکز روزانه سالمندی به جای مراکز نگهداری شبانه روزی است.

وی افزود: درحال حاضرمهمترین مشکلات سالمندان بحث مناسب سازی اماکن و خیابان‌ها است که امیدواریم با همکاری مسئولان شهرستان این مورد رفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار