دلیل تعطیلی اغذیه فروشی های معروف شیراز مشکل میکروبی بوده است

ریس مرکز بهداشت شهدای انقلاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:مهمترین علت تعطیلی در اکثر واحدهای پلمب شده توجه نکردن به موارد بهداشتی و مثبت بودن نمونه گیری‌های میکروبی بوده است.
کد خبر: ۶۴۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ 09 August 2018

قاسمپور با بیان اینکه مهمترین علت تعطیلی در اکثر واحدهای پلمب شده توجه نکردن به موارد بهداشتی و مثبت بودن نمونه گیری‌های میکروبی بوده است، گفت: ضرورت دارد شهروندان نسبت به بازرسی‌‌ها و اجرای حکم از سوی دستگاه قضایی اطمینان داشته باشند، زیرا هدف پیشگیری از بروز مشکل بهداشتی در جامعه و حفظ سلامت مردم است.

وی با بیان اینکه مهمترین علت تعطیلی در اکثر واحدهای پلمب شده توجه نکردن به موارد بهداشتی و مثبت بودن نمونه گیری‌های میکروبی بوده است، گفت: ضرورت دارد شهروندان نسبت به بازرسی‌‌ها و اجرای حکم از سوی دستگاه قضایی اطمینان داشته باشند، زیرا هدف پیشگیری از بروز مشکل بهداشتی در جامعه و حفظ سلامت مردم است.

قاسمپور با تصریح اینکه بی‌توجهی واحدهای متخلف به اخطارهای کتبی و شفاهی و رفع نشدن نواقص اعلامی، منجر به پلمب واحدهای متخلف شده است؛ گفت: تمام واحدهای صنفی مشمول نظارت بهداشتی مورد بازرسی قرار خواهد گرفت.

او گفت: در چند ماه گذشته بیشترین موارد تعطیلی و دریافت تذکر برای واحدهای صنفی مربوط به فست فود و رستوران‌ها بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفت: از ابتدای سال 97 تا کنون حدود 80 هزار مورد بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شده است.

عبدالرسول همتی با بیان اینکه طی این بازدیدها تنها 417 مورد تخلف بهداشتی مشخص و پرونده این تخلفات به مراجع قضایی ارجاع شده است، تصریح کرد: از کل پرونده‌های ارجاع شده، 88 مورد به تعطیلی و پلمب واحد صنفی انجامیده است.

او با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته تعدادی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه موادغذایی نظیر بستنی فروشی‌ها در شیراز پلمپ شد که از برندهای معروف و خوشنام این شهر به شمار می‌رفت، گفت: به صورت کلی واحدهایی که در جامعه برند می‌شود و مشتریان بیشتری دارد، وظیفه‌شان سنگین‌تر خواهد بود، لذا باید کیفیت مطلوب‌تری نیز داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار