مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

خرید تضمینی گندم توسط سامانه بهره برداران کشاورزی انجام می شود

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال جاری خرید گندم بصورت تضمینی از طریق سامانه بهره برداران بخش کشاورزی انجام می شود .
کد خبر: ۵۸۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ 11 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری مهر،فرزاد خوش اخلاق روز چهارشنبه در سومین جلسه هماهنگی کشت های پاییزه استان و اولین جلسه هماهنگی برداشت و خرید گندم سال زراعی ۹۷-۹۶ که با حضور مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه و کارشناسان فنی در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: در سال زراعی جاری، خرید تضمینی گندمکاران از طریق سامانه بهره برداران انجام می شود و کشاورزان ملزم به ارایه اطلاعات کامل خود به کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی مربوطه هستند.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت رشدی محصولات پاییزه با توجه به شرایط جوی و کاهش بارندگی های در  سال زراعی جاری نیازمند  آبیاری به موقع مزارع گندم و استفاده از کود سرک به میزان کافی است.

خوش اخلاق بر لزوم اهمیت بازدید مستمرو بموقع از مزارع کشاورزی و پایش عوامل خسارت زای زنده و غیر زنده تاکید کرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطر نشان کرد : مبارزه به موقع ومناسب با آفات و علفهای هرز در کیفیت محصولات زراعی و گندم نقش بسزایی دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: پراکنش نامناسب بارندگی در سال زراعی جاری باعث بروز نگرانی  در میزان تولید مزارع گندم آبی و به خصوص دیم  خواهد داشت بنابراین  رعایت اصول بهزراعی اعم از آبیاری بموقع، استفاده مناسب از سموم و علف کش ها و کود سرک بموقع تاکید می شود.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس برآوردها؛ برنامه ریزی برای خرید حدود ۲۰۵ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در دست اقدام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار