رشد 29 درصدی بازدید گردشگران نوروزی، بهار گردشگری آذربایجان‌شرقی را رقم زد

روستای تاریخی کندوان در صدر بازدیدهای نوروزی/ ۲.۳ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان‌شرقی با اشاره به رشد 29 درصدی بازدید گردشگران نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ثبت 2 میلیون و 354 هزار و 177 مورد بازدید، از جاذبه‌های گردشگری تاریخی، فرهنگی و تفریحی آذربایجان‌شرقی تا یازدهم فروردین ۹۷ خبر داد.
کد خبر: ۵۸۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸ 01 April 2018
 

مرتضی آبدار  ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در ارتباط با میزان اقامت گردشگران نوروزی در مراکز اقامتی استان تا روز یازدهم فروردین ۹۷، اظهار کرد: طبق آمار ارائه شده به دبیرخانه ستاد اجرائی خدمات سفر استان تا پایان روز یازدهم فروردین ۹۷، مراکز اقامتی استان پذیرای 390 هزار و 263 نفر بوده است که نسبت به مشابه سال گذشته 17 درصد رشد داشته است.

آبدار در خصوص میزان بازدید از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی نیز سخن به میان آورد و گفت: در سال جدید، با توجه به حضور گسترده گردشگران در استان تا روز 11 فروردین ماه، 2 میلیون و  354هزار و 177 نفر  از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید به عمل آورده‌اند که این رقم نسبت به سال گذشته با رشد 29 درصدی مواجه بوده است.

وی در ادامه از ۲ هزار و ۲۰۵ مورد بازدید نظارتی، تیم نظارتی ستاد  اجرایی خدمات سفر از تاسیسات گردشگری و سایر مراکز ارائه دهنده خدمات به گردشگران در سطح استان خبر داد.

مرتضی آبدار اظهار کرد: بنا به اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از تاریخ ۲۷ اسفند تا 11 فروردین میزان تردد در جاده‌های مواصلاتی استان 12 میلیون و 177 هزار و 333 دستگاه خودرو بوده که نسبت به سال گذشته 31 درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: طی روزهای مذکور، روستای تاریخی کندوان با بیش از 78 هزار نفر رتبه نخست بازدید در میان مراکز گردشگری استان را به خود اختصاص داده است و پس از آن کلیسای سنت استپانوس با بیش از 46 هزار بازدید در رتبه دوم در بین مراکز پر بازدید استان قرار گرفته است. 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان‌شرقی گفت: طی آمار احصا شده تا پایان روز یازدهم، مراکز موزه‌ای و تاریخی استان با استقبال چشمگیری از سوی گردشگران نوروزی مواجه شده که در این میان موزه قاجار با تعداد بالغ بر 20 هزار نفر بازدید در صدر و پس از آن موزه مشروطه با 16هزار و 570 نفر و موزه آذربایجان با 16 هزار 506 نفر به ترتیب دومین و سومین رتبه را به خود اختصاص داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار