فعال و پژوهشگر حوزه زنان:

لایحه قانون منع خشونت علیه زنان نیازمند اصلاح است

فعال و پژوهشگر حوزه زنان گفت: با هم اندیشی بانوان فرهیخته و کارشناس باید لایحه منع خشونت علیه زنان اصلاح و بازنگری شود تا بتوان از حقوق زنان دفاع و آنها را در تصمیم گیری مشارکت داد.
کد خبر: ۵۷۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 05 March 2018

به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، زیبا جلالی روز دوشنبه در نشست تشکل اسلامی انجمن فرهنگ و سیاست که به مناسبت روز زن در خصوص محرومیت های جنسیتی زنان و راهکارهای آن که با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز در آستانه چشم اندازی هستیم که می تواند ما را نجات دهد و یا در سراشیبی سقوط قرار دهد.

وی افزود: امروز زنان ما به یک خودباوری رسیده اند و از حقوق خود آگاهند. البته هنوز در جهان سوم با محرومیت ها و نا برابری هایی روبرو هستند که با اطلاع رسانی باید پذیرش فرودستی از سوی زنان متوقف شود.

جلالی بیان کرد: رنان در تصمیم گیری های مهم نقش کمتری دارند هنوز از این حق برخوردار نیستند که در مسند قضاوت قرار گیرند.

فعال و پژوهشگر حوزه زنان گفت: زنان بعد از ازدواج هم گاهی با محدودیت های بیش از حدی روبرو می شوند که استقلال آنها را زیر سوال می برد.

وی یادآور شد: هرچند ممنوعیت ورود زنان به برخی رشته ها بسیار کمتر شده اما هنوز مشکلاتی هست که باید برطرف شود.

جلالی اظهار کرد: زنان ما در رویدادهای بین المللی کمتر صدایشان شنیده می شود که در این بخش نیز باید نگاهمان تغییر کند.

فعال و پژوهشگر حوزه زنان گفت: هنوز کاستی هایی در حقوق بانوان دیده می شود که با تغییر قوانین باید وضعیت حقوق آنها بهتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار