هویت فرهنگی منطقه درتوسعه فرودگاه اردبیل

وزیر راه و شهرسازی توجه بر هویت فرهنگی خطه دارالارشاد در ساخت و سازها به ویژه ساخت و ساز ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل تاکید کرد.
کد خبر: ۵۶۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳ 02 July 2015
به گزارش ایرنا ، عباس آخوندی روز پنجشنبه در بازدید از ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل افزود: مسافران در بدو ورود به فرودگاه باید فرهنگ و تاریخ اردبیل را حس کنند و به این منطور باید در طراحی داخلی و ورودی ترمینال این امر مد نظر قرار بگیرد.
و گفت: هم اکنون در شهرهای تبریز ، اصفهان ، شیراز و مشهد نیز به دنبال تحقق این امر هستیم.
او با اشاره به پیشرفت فیزیکی 70 درصدی ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل اظهار کرد: تدارک امکانات و کالاهای مورد نیاز برای اتمام این پروژه دیده شده و بر اساس زمان بندی ها امیدواریم تا پاییز امسال به بهره برداری برسد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: با تکمیل این ترمینال ظرفیت پذیرش مسافر به یک میلیون نفر در سال می رسد که می تواند در زمینه انتقال فرهنگی و رشد اقتصادی منطقه و افزایش میزان گردشگران موثر باشد.
وی همچنین با اشاره به نصب سیستم آی ال اس در فرودگاه اردبیل گفت: با توجه به بدی آب و هوا در زمستان و بادگیر بودن منطقه این سیستم می تواند در جهت ایمن تر شدن و افزایش تعداد پروازها موثر باشد.
آخوندی بیان کرد: در حال حاضر دید خلبان در فرودگاه اردبیل حدود 800 متر است که با راه اندازی آن طی دو ماه آینده این میزان با 500 متر می رسد.
وی همچنین با اشاره به افتتاح پل هوایی در فرودگاه اردبیل افزود: با توجه به شرایط سخت آب و هوایی در زمستان ، ورود و خروج مسافران به هواپیما با استفاده از این پل هوایی تسهیل خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی در سفر دو روزه خود به اردبیل از چند پروژه راه و شهرسازی در مناطق مختلف این استان بازدید خواهد کرد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار