پرداخت 37میلیاردتومان بدهی بیمه سلامت یزد

مدیرکل بیمه سلامت یزد گفت: مبلغ 370 میلیارد ریال مطالبات بیمارستان های دولتی، پزشکان و داروخانه های طرف قرارداد در استان پرداخت شد.
کد خبر: ۵۵۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶ 29 January 2018

به گزارش تابناک یزد، دکتر محمد دریجانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پرداخت این مبلغ، بیمارستان های دولتی تا تیر ماه 96، پزشکان تا پایان شهریور ماه و داروخانه ها هم تا مهرماه سالجاری مطالبات خود را دریافت کردند. 
وی اظهار کرد: از 370 میلیارد ریال بدهی پرداخت شده ، 300 میلیارد آن مربوط به بیمارستان های دولتی و مابقی از آن پزشکان و داروخانه هاست.
دریجانی اضافه کرد: باقی مانده مطالبات طرف های قرارداد با اداره کل بیمه سلامت هم بزودی پرداخت می شود تا مراکز درمانی با چالش جدی مواجه نشوند.
مدیرکل بیمه سلامت یزد با بیان اینکه هر ماه 200 میلیارد ریال در بخش درمان استان هزینه می شود، گفت: بخشی از این هزینه ها مربوط به بستری بیماران و بقیه مربوط به هزینه های سرپایی مراجعان به مراکز درمانی و بهداشتی است.
مجموع بیمه شدگان سلامت استان یزد 353 هزار و 502 نفر اعلام شده از این تعداد 82 هزار و 387 نفر کارمندان دولت ، 148 هزار و 325 نفر روستاییان و بقیه اقشار مختلف از جمله خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، آزادگان، طلاب و دانشجویان هستند. 
همچنین 840 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و نیز برخی افراد، 2دفترچه بیمه در اختیار دارند.
استان یزد بر اساس سرشماری آبان ماه سال 1395، یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار