البرز از امکانات پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهره مند می شود

استاندار البرز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت اقدام در زمینه آسیب های اجتماعی، گفت: استان البرز از امکانات ویژه پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهره مند می شود.
کد خبر: ۵۵۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 13 January 2018

به گزارش تابناک : محمدعلی نجفی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه فرماندار جدید شهرستان فردیس در سالن حکیم ابوالقاسم فردوسی این شهرستان، افزود: 10 استان از جمله البرز قرار است از امکانات ویژه ای برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی برخوردار شوند.
وی ادامه داد: عامل بیشتر آسیب های اجتماعی حاشیه نشینی است و بر این اساس مخالف افزایش این پدیده هستیم و برای جلوگیری از آن باید پیشتاز باشیم.
نجفی به اهمیت موضوع مقابله با آسیب های اجتماعی به واسطه مشکلات و ناهنجاری هایی که در کشور فراهم می کند، اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در جلساتی که مسئولان با ایشان داشته اند تاکیدات خاصی در این بخش داشته اند.
وی اظهار داشت: در فردیس نیز این موضوع اهمیت بسیاری دارد. آسیب های اجتماعی بزرگترین خطری است که کشور را تهدید می کنند، هر کدام از مقوله های اعتیاد، حاشیه نشینی و طلاق بزرگترین آسیبی است که امروز مسئولان کشور باید به جد به آن بپردازند.
استاندار البرز افزود: اعتیاد یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی است که عوامل مرتبط با آن نظیر فرهنگی، بیکاری، خانواده و اقتصادی باید بررسی شود و در شورای استان به این موضوع پرداخته می شود.
نجفی گفت: آن چیزی که اهمیت دارد چهره شهر کرج و فردیس نباید با حضور معتادان متجاهر زشت و زننده شود.
نجفی افزود: طرح سالم سازی و پاکسازی محیطی در استان البرز از سر گرفته شده و مناطق حاد و بحرانی این استان شناسایی می شود.
وی با تاکید ضرورت برنامه ریزی برای کاهش طلاق در جامعه، گفت: گفت: در موضوع توسعه و گسترش سازمان های مردم نهاد در خصوص سالم سازی محیط کرج باید با تلاش بیشتری وارد عمل شد.
استاندار البرز با اشاره به حادثه خیز بودن استان البرز، گفت: شاهد وقوع حوادث ناگوار نظیر زلزله در استان هستیم و از سویی البرز معین استان تهران نیز محسوب می شود و باید در بخش های مختلف اورژانس، امداد و نجات و هلال احمر امکانات و نیرو ویژه داشته باشیم.
نجفی افزود: ادارات شهرستان فردیس باید استقلال خود را بدست آورند، گر چه فردیس جزء آخرین شهرستان های کشور محسوب می شود و شهرستانهایی که در سال های اخیر شهرستان شدند با محدودیت بودجه و عدم تشکیلات جدید مواجه شده اند.
وی اظهار داشت: اشتغال از موضوعات مهم استان است. جلسه ای با حضور معاون وزیر اقتصاد و دارایی برای ایجاد یک شبکه فراگیر هوشمند برای روان سازی حضور ارباب و رجوع در ادارات امروز برگزار شد. باید شرایطی را برای ارباب رجوع فراهم کنیم تا در ادارات سرگردان نشوند.
استاندار البرز در ادامه به موضوع اعتیاد اشاره کرد و گفت: اولین مرکز ماده 16 در کرج به بهره‌برداری خواهد رسید.
نجفی با تاکید بر اینکه در خصوص اشتغال استان حرکت خوبی انجام شده است، افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از لحاظ اعتباری جزء استان های برتر کشور است.
وی این را نیز گفت که سامانه اداره کار که از شهریورماه باز شده و با 500 نفر اشتغال آغاز به کار کرده بود، امروز باعث شده تا برای 26 هزار و 200 نفر اشتغالزایی صورت گیرد.
استاندار البرز اظهار داشت: از هر هشت هزار اشتغالی که در استان ایجاد شود، یک درصد نرخ بیکاری کاهش پیدا می کند، تابستان امسال نرخ بیکاری 13.8 درصد بود و جزء پنج استان اول کشور بودیم، اما اکنون این را اعلام می کنم که نرخ بیکاری استان به زودی 2 درصد کاهش می یابد که البته کافی نیست.
استاندار البرز گفت: شورا و شهرداران با وفاق و همدلی کارها را پیش ببرند و توقعات فردی را کاهش دهیم چرا که در نزاع و دعوا نمی توان کار و مشکلات مردم را حل کنیم.
نجفی افزود: ما مسئولیت ها را پذیرفته ایم و باید به نحو احسن انجام دهیم تا مورد رضایت مردم قرار گیرد.
در این مراسم حمید احدی فرماندار سابق فردیس مورد تکریم قرار گرفت و ابوالفضل اینانلو به عنوان فرمانده جدید معارفه شد.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار