ممنوعیت عرضه گوشت قرمز ومرغ غیرمجاز

کد خبر: ۵۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 28 June 2015
به گزارش روابط عمومی استانداری استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: عرضه مرغ زنده و گوشت قرمز در حریم شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران سبب به خطر انداختن سلامت مردم می شود وغیر بهداشتی، غیر مجاز وممنوع است.

 دکترسیدموسی خادمی در شورای سلامت استان، افزود: طی یک ماه آینده دامپزشکی، صنعت و معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، بهداشت و درمان، دادستانی و نیروی انتظامی مراکز کشتار و توزیع گوشت قرمز و سفید در کشتارگاه‌های غیرمجاز در این سه شهررا  جمع ‌آوری کنند.

استاندار تصریح کرد: با توجه به اینکه در این شهرها کشتارگاه های دام و طیور با ظرفیت بالا وجود دارد، لذا باید هر گونه کشتار و توزیع گوشت سفید و قرمز در کشتارگاه های تحت کنترل دامپزشکی و شبکه بهداشت انجام شود.

وی به تکمیل آزمایشگاه سلامت توسط دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد و اظهار داشت: سلامت جامعه در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف غذایی باید مدنظر قرار گیرد و بررسی وضعیت سموم میوه و سبزیجات توسط جهاد کشاورزی با حساسیت بالا انجام شود.

خادمی با بیان اینکه با تولید محصولات ارگانیک ضریب شاخص سلامت مردم ارتقاء می یابد، افزود: انتظار می‌رود، جهاد کشاورزی تلاش و دقت بیشتری را برای تولید محصولات ارگانیگ بکار گیرد.

استاندار بر لزوم آزمایشگاه جامع سنجش سموم در محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: از محل کمک‌های دفتر علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ساخت این آزمایشگاه پیگیری‌ لازم صورت گیرد.

خادمی تاکید کرد: برای تخصیص اعتبار احداث تصفیه‌خانه فاضلاب دانشگاه علوم‌ پزشکی در سفر وزیر نیرو بعد از ماه مبارک رمضان به استان تدابیر لازم انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار