وزیر کشور:

کوله‎بری متوقف می‌شود

وزیر کشور از توقف کوله‌بری با مصوبه دولت خبر داد و گفت: این امر تبعات اجتماعی و امنیتی در برخی مناطق خواهد داشت اما باید توجه داشت که از انجام کوله‌بری درآمد زیادی به خود کوله‌برا‌ن نمی‌رسد و کرامت انسانی آنها حفظ نمی‌شود.
کد خبر: ۵۳۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 17 December 2017

به گزارش تابناک کردستان، عبدالرضا رحمانی‌فضلی امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: مصوبه‌ای در دولت برده‌ایم و تصویب کرده‌ایم که کوله‌بری در مرزها متوقف شود.

وی گفت: این امر تبعات اجتماعی و امنیتی در برخی مناطق خواهد داشت اما باید توجه داشت که از انجام کوله‌بری درآمد زیادی به خود کوله‌برا‌ن نمی‌رسد و کرامت انسانی آنها حفظ نمی‌شود.

وزیر کشور تصریح کرد: به جای عملیات کوله‌بری امتیازات و تخفیفات ویژه‌ای به کسانی که کارت پیله‌وری دارند داده خواهد شد که آنها از مرز استفاده کرده و کالاهای خود را در بازارچه های مرزی بیاورند.

وی گفت: بر این اساس 15 بازارچه مرزی ایجاد می‌شود و به روستائیانی که در 50 کیلومتری مرزها قرار دارند کارت پیله وری داده می‌شود تا از تخفیفات گمرکی بهرمند شوند و به جای آن مرزها برای ورود کالا به کشور به شکل قبل بسته خواهد شد.

رحمانی فضلی همچنین با بیان این که مرزهای مرچین و باشماق امروز باز می‌شود افزود: سه مرز تمرچین ، باشماق و پرویز خان در زمان نا آرامی‌های اقلیم عراق بسته شد اما این تصمیم صورت گرفته است که امروز باز شوند.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار