يک هزار و 370 کيلوگرم مواد مخدر در اراک امحا شد

تابناک : يک هزار و 370 کيلوگرم انواع مواد مخدر جمعه همزمان با روز جهاني مبارزه با اين بلاي خانمان سوز در مراسمي در ميدان کوهنورد اراک با حضور اقشار مختلف مردم امحا شد.
کد خبر: ۵۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸ 27 June 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی محمد حسني رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزي در مراسم امحا انواع مواد مخدر در میدان کوهنورد اراک گفت: بر اساس طبقه بندي سازمان ملل، مواد مخدر پس از محيط زيست، جمعيت و انرژي هسته اي چهارمين بحران جهاني است.

وي افزود:  بحران مواد مخدر و گرايش اقشار مختلف مردم به خصوص نوجوانان و جوانان به اين بلاي خانمان سوز تنها مربوط به کشور ايران نيست و بسياري از کشورهاي پيشرفته جهان نيز با اين معضل روبرو هستند.

اين مقام انتظامي ادامه داد: شرايط جمهوري اسلامي ايران از لحاظ گرايش جوانان به مواد مخدر نسبت به ديگر نقاط جهان بحراني تر است چرا که بيش از 90 درصد از انواع مواد مخدر در دو کشور افغانستان و پاکستان که در همسايگي ايران هستند، توليد مي شود.

حسنی اظهار کرد: نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در 22 سال گذشته چهار هزار شهيد و 12 هزار جانباز در صحنه هاي مختلف مبارزه با مواد مخدر تقديم انقلاب اسلامي کرده است که نشانگر حساسيت مسوولان انتظامي کشور به اين امر است.

وي گفت: کشف مواد مخدر در استان مرکزي از سال 1391 با رشد 36 درصدي روبرو بوده است به طوري که در سال 1392 با کشف سه هزار و 270 کيلوگرم و 68 درصد رشد، در سال 1393 با کشف شش هزار و 270 کيلوگرم مواد مخدر و 90 درصد رشد و در سه ماه نخست سال جاري با کشف يک هزار و 370 کيلوگرم با رشد 36 درصد روبرو بوده است.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزي يادآوري کرد: بيش از 90 درصد از مواد مخدر کشف شده از سوي پليس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزي در محورهاي مواصلاتي اين استان به دست آمده است و اين مهم نشان مي دهد که استان مرکزي مبداء و مقصد مواد مخدر محسوب نمي شود و تنها قرار گرفتن اين استان در کريدورشمال به جنوب و شرق به براي قاچاقچيان مواد مخدر از حساسيت بالايي برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار