زنگ کتاب در مهدهای کودک قزوین نواخته شد

زنگ کتاب به مناسبت «دوشنبه‌های با کتاب» در مهدهای کودک قزوین به صدا در آمد.
کد خبر: ۵۳۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 05 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، بهاره رحمانی معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین در مراسم زنگ کتاب که با حضور معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان، مدیر مؤسسه فرهنگی هنری سیمرغ سخن پارسی در مهدکودک صدرا برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین دارای 118 مهدکودک فعال بوده که کتابخوانی و فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی از بدو تاسیس مهدهای کودک جزو اهداف بهزیستی است.

وی افزود: در مهدهای کودک علاوه بر قصه‌گویی سعی داریم که کودکان را با موضوعات مختلف آشنا کنیم که در این راستا از کتاب‌های مکمل استفاده می‌کنیم و همچنین برنامه روتین کتابخوانی در مهدهای کودک اجرا می‌شود.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: این اداره‌کل در حوزه کتاب برای کودکان سه تا چهار سال، چهار تا پنج سال و پنج تا 6 سال سلیقه‌ای تصمیم نمی‌گیریم بلکه کتاب‌ها هر سال مرور شده و ایرادات آن گرفته می‌شود.

رحمانی مطرح کرد: کتاب‌ها متناسب با سن کودکان و با مفاهیم پایه علوم دینی و روانشناختی در اختیار کودکان و مربیان قرار می‌گیرد؛ این کودکان زمانی که به مدرسه می‌روند، دارای اطلاعات عمومی بالاتری نسبت به سایر کودکان هستند.

این مسؤول تصریح کرد: در طرح «دوشنبه‌ها با کتاب» با حمایت اداره‌کل ارشاد صورت گرفته است و طی آن هر دوشنبه در مهدهای کودک به خواندن کتاب اختصاص داده می‌شود، امیدواریم با اجرای این طرح کودکان خلاق‌تری داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار