اهالی 2 روستا در مضیقه قطعی آب

قطعی یک هفته‌ای آب آشامیدنی، اهالی روستاهای بابا بهرام و دراشکفت از توابع شهرستان پل‌دختر را کلافه کرده است.
کد خبر: ۵۳۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱ 29 November 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:قطعی آب آشامیدنی این دو روستا در شهرستان پلدختر این بار به کاهش آب‌های زیرزمینی و گرمای هوا مربوط نمی‌شود بلکه عدم همکاری خود اهالی با شرکت آب و فاضلاب روستایی این شهرستان داد مسئولان را درآورده است.

در این شرایط خبرنگار فارس در پلدختر برای اطلاع از کم و کیف قضایا و بررسی موضوع پای صحبت اهالی روستا و مسئولان مربوطه نشسته است.

اهالی 2 روستا در مضیقه قطعی آب

یکی از اهالی روستای بابا بهرام به خبرنگار فارس در پل‌دختر، گفت: یک هفته است که آب آشامیدنی در روستا قطع شده و این قطعی مشکلات عدیده‌ای را برای اهالی به دنبال داشته است.
داراب علی میران پور افزود: ما هر روز صبح برای مصارف مختلف آب آشامیدنی، مسائل بهداشتی، استحمام و حتی موضوع ساختن در مضیقه هستیم.

اهالی گالن به دست دنبال آب
یکی دیگر از اهالی روستای دراشکفت گفت: ما برای تهیه آب آشامیدنی خود هر روز مجبور می‌شویم با در دست داشتن دبه‌ها، پیت‌ها و گالن‌ها به روستاهای اطراف برویم.

احمد نوره پور افزود: زن و بچه‌های ما از نبود آب آشامیدنی رنج می‌برند و اهالی از کوچک و بزرگ تا افراد مسن و مریض هر کدام به نوعی درگیر معضل بی‌آبی شده‌اند.

یکی دیگر از اهالی روستای بابا بهرام با ابراز گلایه از این وضعیت گفت: با وجود این‌که اهالی کشاورز و دامدار هستند از هر جایی بیشتر نیازمند این مایه حیاتی می‌باشند که برای تهیه آن به هر دری می‌زنند.

عدم توان پرداخت کرایه برای تهیه آب
علی احمدی افزود: بعضی اهالی که بضاعت مالی مناسبی ندارند توان پرداخت کرایه را ندارند که هر روز به خاطر تهیه آب به پل‌دختر و یا روستاهای اطراف مانند جلگه خلج و یا ملاوی بروند.

وی ادامه داد: بعضی از ساکنان این دو روستا به خاطر بی‌آبی و برای استحمام کردن خانه‌های خود را ترک کرده و به منزل اقوام در پل‌دختر و روستاهای اطراف رفته‌اند.

احمدی از مسئولان خواست که جهت رفع این مشکل و معضل جدی به داد اهالی روستاهای بابا بهرام و دراشکفت برسند.

علت قطعی آب سوختگی پمپ است
 رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان پل‌دختر با تائید قطعی یک هفتگی آب آشامیدنی در این 2 روستا به خبرنگار فارس در پل‌دختر، گفت: آب آشامیدنی این 2 روستا با 42 مشترک به علت سوختگی پمپ یک هفته است که قطع است.

مرتضی کائیدی افزود: مشترکان در دو روستای بابا بهرام و دراشکفت از توابع شهرستان پلدختر مبلغ حدود 40 میلیون ریال معادل 90 درصد به این شرکت بدهکارند.

وی عنوان کرد کرد: شرکت آبفار پل‌دختر قادر به خرید پمپ آب به قیمت 150 میلیون ریال نیست و برای تهیه پمپ نیاز به 85 درصد وصول مطالبات از اهالی است.

اهالی حاضر به پرداخت بدهی خود نیستند
این مسئول بیان کرد: اهالی حاضر به پرداخت بدهی خود نیستند و شرکت آب و فاضلاب استان لرستان تا زمانی‌که مشترکان و اهالی روستا بدهی خود را پرداخت نکنند پمپ را تحویل شهرستان نخواهد داد.

رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی پل‌دختر از مشترکان این 2 روستا خواست با پرداخت بدهی خود این شرکت را در خدمت‌رسانی به اهالی یاری دهند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار