سبک زندگی مسلمانان باید براساس دستورات دین تنظیم شود

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: سبک زندگی ما مسلمانان باید براساس دستورات دین تنظیم شود.
کد خبر: ۵۳۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 28 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام احمد زارعی در در نهمین دوره همایش آغاز ولایت‌پذیری امام زمان (عج) که در مسجد آیت‌الله میبدی برگزار شد با بیان اینکه تنها 

سخن گفتن با امام مهدی (عج) مشکلات را حل نمی‌کند اظهار داشت: باید زندگیمان را براساس دستور امام زمان (عج) تنظیم کنیم و شخص منتظر وجود امام عصر(عج) زندگیش، همانند اهل بیت بر پایه تعادل است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هر کدام از ائمه در زمان حیاتشان به نوعی با ظلم و ستم و طاغوت زمانه مبارزه داشتند گفت: حضرت علی (علیه‌السلام) که نخستین پیشوای مسلمانان است در زمانی که خانه‌نشین بودند طور دیگری با طاغوت زمان برخورد می‌کردند و زمانی هم که حکومت دست ایشان بود بازهم طور دیگری برخورد داشتند.

زارعی با بیان اینکه همچنین امام حسین(ع) 6ماه آخر حکومتشان حادثه عظیم عاشورا را رقم زدند بیان کرد: از آنجا که حضرت سیدالساجدین بعد از واقعه کربلا، دستگاه خلافت اجازه نمی‌داد وقایع عاشورا و ظلم و جنایت یزید را بازگو کند به همین خاطر در ظاهر هیچ عملی خلاف حکومت انجام نمی‌داد، اما هرگاه آب و غذا می‌دید، دختر بچه 3 ساله می‌دید وهر زمانی که به نوزاد نگاه می‌کرد شروع به گریه و با این عمل ظلم یزید را بازگو می‌کرد و مبلغ راه امامت می‌شد.

وی با بیان اینکه در واقع هر امامی به شکلی وظایف خویش، را انجام می‌داد افزود: یکی از کسانی که راه را برای غیبت امام عصر(عج) فراهم کرد امام حسن عسکری(علیه‌السلام) بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام حسن عسکری(علیه‌السلام) در زمان حیات خود افرادی را به عنوان نماینده خود به شهرهای گوناگون می‌فرستادند که در آن شهرها افرادی وکیل بین امام و مردم بوده و نامه پیشوای یازدهم را به آنان می‌دادند و از طریق آنها با مردم ارتباط داشت عنوان کرد: ائمه(علیه‌السلام) که حجت خدا خوانده می‌شوند مانند بقیه مردم دارای زندگی عادی و کار و فعالیت عادی داشتند اما از گناه پرهیز می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه برای اینکه بتوانی چشمت به وجود مقدس، امام عصر(عج) نائل بشود نیازی به چله‌نشینی نیست گفت: تنها اگر از حرام پرهیز کرده و یقین کنیم که وجود امام زمان در طول شبانه‌روز ناظر به اعمال ما است و به کارهایمان در زندگی هدف مهدوی دهیم و حضور او را ناظر برهمه اعمالمان ببینیم، کفایت دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار