اجرای جشنواره رویش در البرز

کد خبر: ۵۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶ 25 June 2015
رئیس بنیاد نخبگان استان البرز با بیان اینکه جشنواره اختراعات "رویش" بهمن‌ماه در البرز برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره از ۷ تا ۹ بهمن‌ماه در البرز برگزار می‌شود که استان تهران نیز به عنوان استان مشارکت کننده در کنار البرز قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، جعفر جهان‌پناه در نشست و ضیافت افطاری نخبگان و استعدادهای برتر با مسئولان استان البرز که شامگاه چهارشنبه در تالار دژ برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های امسال و سال گذشته، اظهار داشت: طرح شهاب به عنوان طرحی برای شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در مقطع دبستان از پایه چهارم ابتدایی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون 3 هزار و 861 دانش‌آموز با توجه به آموزش به معلمان شناسایی شده‌اند، افزود: دوره‌های ویژه‌ای برای شکوفایی استعداد این دانش‌آموزان برگزار می‌شود که این طرح در سال گذشته در ناحیه یک آموزش و پرورش البرز اجرا شد و امسال ناحیه 2 نیز به آن افزوده می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان البرز خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل صنعتی و کشاورزی استان البرز، 2 کارگروه صنعت و کشاورزی در استان تشکیل شده است که امید است از این طریق ارتباط مناسب میان مراکز صنعتی با دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه نسل سوم، دانشگاه فناوری است، گفت: اگر دانشگاه‌ها در راستای تولید علم و دانش پیش روند راهی جز ارتباط تنگاتنگ با صنعت وجود ندارد و باید مقالات به تولید علم و فناوری بیانجامد.

جهان‌پناه با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید پشتوانه صنایع قرار گیرند و صنایع بومی شوند، اظهار داشت: با این روند می‌توان اقتصاد مقاومتی را به شکل مطلوبی اجرا کرد.

وی با اشاره به "طرح دوستی" خاطرنشان کرد: این طرح به دانش‌آموزان مقطع دوم دبیرستان رشته ریاضی، در 2 نوبت مرداد و شهریور، دوره‌های خاص دروس ریاضی ارائه می‌شود تا به سمت استعدادهای برتر سوق یابند.

رئیس بنیاد نخبگان استان البرز با تاکید بر شناسایی سرآمدان استان و نیز ایجاد بانک اطلاعاتی از افراد در رشته‌های مختلف، گفت: افراد صاحب‌نظر در این حوزه‌ها، شناسایی شده و در بانک اطلاعاتی به ثبت می‌رسند که این بانک در اختیار مراکز صنعتی و دولتی استان برای استفاده از ظرفیت نخبگان قرار داده می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره اختراعات رویش، افزود: این جشنواره از 7 تا 9 بهمن‌ماه در استان البرز برگزار می‌شود که استان تهران نیز به عنوان استان مشارکت کننده در کنار البرز قرار دارد.

جهان‌پناه تصریح کرد: در این راستا از مخترعان و صاحب‌نظران دعوت می‌شود، در صورتی که فعالیت صنعتی در دست دارند، خود را برای شرکت در این جشنواره در بهمن‌ماه آماده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار