روحانی: وزیر علوم را با تعامل انتخاب کردم نه معامله

رئیس‌جمهور کشورمان عنوان کرد که درست است که معرفی وزیر پیشنهادی برای وزارت علوم طولانی‌تر شد اما تمام زمینه ها را در نظر گرفتیم.
کد خبر: ۵۱۶۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 29 October 2017
به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز یکشنبه در صحن علنی مجلس اظهار کرد: خوشحالم باز فرصتی پیش آمد تا در محضر نمایندگان ملت نکاتی را مطرح کنم بویژه راجع به دو وزارتخانه‌ای که تعیین و تکلیف آنها متاسفانه کمی به تاخیر افتاد.  البته شاید این تاخیر خواصی هم داشت و نشان داد که فضای جامعه ما و بویژه دانشگاهیان چقدر نسبت به آینده حساسیت دارند.

بر اساس این خبر، رئیس جمهور کشورمان گفت: صحبت‌هایی درمورد دانشگاه و لزوم حساسیت دولت نسبت به استقلال دانشگاه ها به محیط دانشگاه‌ها و نسبت به آینده دانشجویان و شیوه فعالیتهای تشکل‌های دانشجویی نشان می دهد که دانشگاه‌های ما زنده و اساتید ما فعال هستند و به سرنوشت خودشان توجه دارند.

روحانی تاکید کرد: هر آنچه در انتخابات ۹۲ و ۹۶ راجع به محیط دانشگاه‌ها امن بودن دانشگاه‌ها و نه امنیتی بودن دانشگاه‌ها فضای آزاد و امنیت لازم برای دانشجو و اساتید گفته شد رئیس جمهور و دولت به عهد خود وفادار می ماند. تمام وزای ما در دولت دوازدهم در کنار حکم وزیری یک پیوست حکم دارند و در آن پیوست دقیقا مشخص شده که قدم به قدم اولویت دولت دوازدهم در اجرای ماموریتهای آنها چیست و دولت این پیوست را سه ماه به سه ماه پایش و ارزیابی می کند و مبنای من با وزرایم احکام آنهاست.

روحانی همچنین گفت: هماهنگی برای معرفی وزیر علوم مقداری طولانی‌تر شد و برخی وزراتخانه‌ها برای هماهنگی آسانترند اما برخی دیگر طولانی‌تر و لذا ما صبر و حوصله کردیم تعامل کردیم اما معامله نکردیم. آنچه وعده من با ملت ایران بوده به حول و قوه الهی و به شرط حیات تا روز آخر دولت ادامه دارد و نیاز نیست با عجله نسبت به افراد قضاوت کنید ممکن است انتخابها طولانی شده باشد اما در عین حال پای همه اصولم ایستادم.

ریاست جمهوری ایران گفت: با دکتر غلامی که استادی با تجربه و دارای مراحل علمی طی شده در علم و پژوهش است صحبت کردم و همه شرایطم را با او در میان گذاشتم کمااینکه با افراد دیگری برای این وزارتخانه صحبت شد و نشد که به مجلس معرفی شوند.  شرط اول من با وزیر علوم این بود که محیط دانشگاه از آن همه دانشجویان، احزاب، جناحها و تفکرهای مختلف است و دانشجویان نباید احساس بی‌پشتوانگی کنند. هیچ جمعی نباید در دانشگاه احساس کند که نظر وزارتخانه نسبت به جناحهای مختلف متفاوت است.

روحانی همچنین اظهار کرد: آن روز که ما در مسیر نهضت اسلامی بودیم بار اول بر دوش دانشگاه بود دانشگاهیان بودند که در کنار حوزویان و سایر اقشار مردم پرچم نهضت و انقلاب را بردوش کشیدند. در حالی که ما به فکر اقتصاد مقاومتی هستیم راهی جز اقتصاد دانش‌بنیان وجود ندارد و در حالی که به دنبال روابط سیاسی با عزت با دنیا هستیم راهی به جز دانش دیپلماتهای متخصص وجود ندارد.  از دانشجویان عزیز که احتمالا سخنان مرا می‌شنوند و از شما نمایندگان ملت سوال می‌کنم آیا فضای دانشگاه‌ها امروز نسبت به سال ۹۱ بهتر شده یا خیر، آیا فضای دانشگاه‌های ماآزادتر شده است یا خیر، آیا دانشجویان ما در اجتماعات و بیان نظراتشان آزادتر هستند یا خیر.

ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد که یکی از درخواستهای ما از آقای غلامی اینست که دانشجویان به علم و مهارت مسلط باشند من به وزیر علوم گفتم که دانشگاه‌های ما باید به خدمات پیشرفته متصل باشند و دولت افتخار دارد که در فصل دوم امسال یک رشد کم نظیر یا بی‌نظیر را شاهد باشد.







منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار